КАНДИС е дръзка, смела, безкрайно секси и малко неприлична. Тя е твърде необикновена, а зад нейния криейтив стои не само източникът на вдъхновение за дизайнера, а и една интересна история като излязла от сюжет на американски филм. КАНДИС е шестата колекция на YVAILO. Вдъхновена от един комплексен образ, дрехите насочват асоциациите ни към странната колаборация между кукла Барби и femme fatale, попарт и жената на Тиери Мюглер, нещо ретро и нещо съвсем от бъдещето. Създателят й Ивайло Серафимов ни разказа много повече за КАНДИС в интересния си разговор с нас и за пореден път се убедихме колко много усилия и творческа работа стоят зад успеха на един българин, дръзнал да рискува и създава мода извън стандарта и клишето.
Представи ни КАНДИС, коя е тя и какво трябва да знаем за нея?
КАНДИС е шестата колекция на YVAILO, най-предизвикателната, най-сексапилната, най-ярката, най-веселата. Как звучи само, отвсякъде „най”. Вече ни е станало традиция и тя да е представена с ярка история, този път на едно младо момиче от слънчев Маями с безкрайно дълги крака и палава душа (смее се).
Туп – тап. Туп – тап. Леки удари в бърз такт. Ултра високи и стъклено-огледални като нюйоркски небостъргачи насред жежко лято токчета. Почукваха грациозно – ритмично, сякаш ходейки по сърцата на мъжете, а не по улиците. Краката – гладки, фини, безкрайно дълги. От онези, дето си пожелаваш да вдигнеш наред с обувките и да държиш потно в ръцете си цяла нощ. За финал – дупе, стегнато и кръгло като детско барабанче, обвито в тясна лачена пола. Косата – бяло-руса, прибрана стегнато с фиби и само леко отпуснат перчем встрани, който горделиво скриваше едното око и сякаш още повече засилваше този така първично-секси поглед. Устните – ярки, ту розови, ту червени като надути балончета.
„Ей, коте, ще ти спукам копчетата!“ чу се по улиците, последвано от няколко клаксона. Доволна усмивка от нейна страна. Момчетата полудяха. Жените я ненавиждаха. Клубовете в Маями я боготворяха. Истината беше, че Кандис беше не коте, а яка мацка. Най-яката! Млада и … палава, тя караше мъжете кротко да мъркат в краката ѝ. Не криеше колко обичаше онези нощи, тъмни, кратки и бурни. Не криеше и колко мразеше да я преследват след това. И с право – това тяло бе създадено изцяло за любов.
Какво те вдъхнови за създаването на колекцията?
Както всяка една, така и КАНДИС не е изключение като кажа, че и нейното планиране започна две години по-рано. Първоначално се зароди идеята за колекция, посветена на куклата БАРБИ. Това се случи в Прага, в един музей за играчки през 2012, където бяха посветили цял етаж на пластмасовата красавица. Покрай думата БАРБИ започнаха да изникват думи като попарт, Маями Вайс, диско музиката през 80-те, уголемени сака, ултра къси шорти, Тиери Мюглер и ранния Версаче, яркорозово и жълто като цветове. Преди година намерих на тавана албума със стикера на МАТЕЛ от детските ми години, който послужи като основа на цялата колекция. По същото време случайно открих и красивите илюстрации на Теодор Лозанов в Instagram. Тогава разбрах, че Теди е идеалният човек за този проект и интуицията ми не сгреши. Искахме принтовете да бъдат предизвикателни, с леко мръснишки подтекст и възможност за неприлично тълкувание, но без да се прекрачва тънката граница с пошлост. Вярвам, че с неговото прекрасно чувство за хумор и сръчни ръце, както и с моя фин усет за естетика, успяхме да пресъздадем сполучливо чрез илюстрациите на весели банани, пухкави устни и стегнати бедра сексуалните мечти на тази така палава КАНДИС.
КАНДИС е много различна от ФРЕЯ. Според теб дали това не е рисковано?
Разбира се, че е рисковано. Но това е и част от ядрото на YVAILO, което сме си заложили – да бъдем непредвидими, да сме различни, да съществува винаги въпросът какво следва. Модата умее да доскучава ужасно бързо, особено в дни като днешните, когато повечето марки се движат повече в посока на цифрите и по-малко в посока на креативността. Ние не искаме това да ни се случва, още сме много свежи в този бизнес. Имаме огромна жажда за модната индустрия и силно желание да се развиваме, а това може да стане само с различни колекции, с нови кройки и свежи идеи. Само така всяка колекция е като училище, където всеки сезон добавяш нови знания и умения. Още повече: искаме хората да усещат тази наша жажда, да им я предадем и на тях. Връщайки се на въпроса отново, не сме избягали от нашето ДНК, от това да предлагаме елегантни женствени дрехи.
Това ли е характерното за YVAILO – елегантните женствени дрехи?
Няма как, поглеждайки назад през всички наши колекции, да не изскочи асоциацията на жена, на която ѝ харесва това да бъде женствена и красива в смели, забавни, различни от модната маса, но стилни дрехи. Жена, загледана на улицата и тайно пожелана. Жена, която я събличат мъжки погледи, докато е облечена. Жена, която съблазнява с вида си, но респектира с поведението си. Вярвам, че във всяка една колекция успяваме да уловим тънката граница между естетичност и пошлост, между кич и изчистеност. Думата женственост все пак произлиза от жена. Разбира се, качеството е нещо, на което изключително много държим. Стараем се то да е част от нашия характер, асоциация на YVAILO при изричане на марката.
Беше споменал, че вътрешността на дрехата е нейната душа? Отделя ли ѝ внимание клиентът?
Едно обръщане наопаки може да ти разкаже много не само за дрехата, но и за нейния създател. Това е мястото, където не само може да се види качеството на изработката, но може да се усети страстта на дизайнера и неговия перфекционизъм. ФРЕЯ даде едно ниво, което КАНДИС плавно успя да надгради. За първи път използвахме копринен неопрен, изплетен специално за нас в Италия. При него лицевата и вътрешната част са от различни цветове. Това създава неочакван, но определено приятен визуален ефект. Допълнително са използвани и контрастни ленти за обточване на шевовете, включително и сребърна лента от изкуствена кожа. Копчетата, в бяло, розово и червено, са във форма на целувки. Искаме клиентката, като пожелае да пробва дрехата и я отвори, да си каже – тук старанието отвън е пренесено и отвътре. Да ѝ стане уютно.
От предишното интервю си спомняме, че ФРЕЯ е първата колекция с политиката ви да не ползвате животински кожи. Няма ли да й е трудно на КАНДИС във времена, когато хората все още предпочитат естествената кожа?
ФРЕЯ даде страхотен тласък на това желание и КАНДИС продължава традицията. Нарастващият интерес в търсенето на естествена кожа, освен трупането на печалби за фирмите, носи и огромни негативи за нашата земя, където ежедневно се изсичат над 1000 декара тропически гори за сметка на нови животински ферми. В нашето съзнание сякаш е запечатано, че естествената кожа е лукс и изкуствената – боклук, резултат от умел с десетилетия маркетинг, който позволява да се трупа огромен марж за фирмите. Още си спомням шокиращо ниските цени на естествените кожи от каталога на един вносител в Англия. Веднага си представих каква им е оригиналната цена тогава в Китай и Индия. Заболя ме, че животните плащат с кръвта си за жълти стотинки. Луксът в XXI век не трябва да бъде този, който хаби природните ресурси, а напротив – този, който ги щади. Нека не забравяме, че земята не е безкрайна. Искрено се надявам един ден да не осъмнем с десетина чанти в гардероба, а навън да няма и следа от едно дърво. По този повод нашата задача е проста – да предлагаме продукти от високо качество и подбрани платове, които да дават красиви крайни резултати, където клиентът не се пита това изкуствена или естествена кожа е. Това е нашата кауза и ако се налага да чакаме, то ние сме търпеливи. Важното е, че промяната е започнала.
Цялата колекция на YVAILO може да разгледате ТУК
Интервю: Станислава Добрева
Снимки: YVAILO
Вижте още: