Защо всички говорят за old money естетиката

В последно време в Pinterest, TikTok и Instagram се повявават все повече и повече мудбордове и акаунти, които се въртят около естетиката на онези 1% от света, чието богатство може да спре световния глад. Сериали като Succession, интересът към британското кралско семейство, разговорите около непотизма и силното социално разделение превърнаха естетиката на „старите пари“ и стила на семействата с влияние в един от микротрендовете днес.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by capitaliststyle (@capitaliststyle)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Olympia of Greece (@olympiagreece)


В контекста на Old Money естетиката се появява и понятието „тих лукс“. Вместо ярки и откровени показатели на богатство – големи лога и хайп тенденции, тихият лукс се основава на високото качество на материалите, безупречното изпълнение и съзнателното внимание към детайлите. Той е израз на изтънчен вкус и сдържаност, което не изисква прекомерно показване на богатство и статус. Всеки елемент в този стил е внимателно подбран като същевременно излъчва спокойствие и авторитет.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by old money culture. (@oldmoneyculture)


Няколко са факторите, които допринасят за популярността на Old Money естетиката и „тихия лукс“ в модата.

Едно от тях е наситеността на модерните тенденции. Във времена на бързи модни тенденции и усещането за изчерпаност от прекомерния консумизъм, Old Money естетиката предлага нещо по-устойчиво и класическо. Хората търсят да се върнат в онези времена, когато модата и стилът не са подчинени на бързо променящите се тенденции и вечните колебания на модната индустрия. Този стил е и възроденият интерес към класическите ценности като отразява уважение към традициите, културата и изяществото на миналото.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Old Money Club (@oldmoney.club)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Old money style (@old_money_outfits)


Хората, които имат много и не искат да бъдат в центъра на събитията, избягват да се асоциират с твърде очевидни знаци на богатство, и предпочитат по-сдържан начин на изразяване на своя статут и стил. Тези фактори създават идеалната почва за популярността на Old Money естетиката и „тихия лукс“ в модата, като предлагат алтернатива на прекомерния консумизъм и възхваляването на престижните марки, и вместо това се фокусират върху сдържаността.

Но чувството на екслузивност е главната причина, поради която „простосмъртните“ са толкова пристрастени да разберат и разкодират този стил. Интересът към брандове като Loro Piana, Brioni, Delvaux, Canali, и Brunello Cucinelli е нараснал благодарение на масовия интерес към тихия лукс.



Тези фактори създават идеалната почва за популярността на Old Money естетиката. Неотменна част от привличането към нея е и медийната обективация на живота на богатите. Социалните мрежи и популярната култура подхранват възприемането на този стил като символ на успех и възвишение, като го представят като несравним идеал, към който трябва да се стремим. Това подхранва безкрайната жажда за потребление и претенциозност, което може да доведе до изкуствена конкуренция и още консуматорство. Все пак, ретейлърите също следят какво привлича потребителите и бързат да произведат дрехи в стила, който масата търси. Съответно, потребителят влиза в един ироничен, затворен цикъл. Търсейки Old Money естетиката, той се обръща отново към бързата мода.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Claire Rose Cliteur (@clairerose)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by CRISTINA HUDA (@cristinahudacov)


Истината е, че наметнатият пуловер през рамената няма да ви превърне в милиардерски наследник. Нито пък ще ви отвори вратите към света на екслузивитета. Привличащото в този стил е точно този контраст – недосегаемостта на хипер богатите и това, че техният стил уж може да бъде лесно копиран от всеки. Но социалната бариера ще остава. Статусът не може да бъде имитиран. Те ще си носят полотата в only members клубовете, докато големият надпис Members Club на вашето поло ще изглежда нелепо в метрото на път към нашумелия брънч спот на Оборище.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zizi Donohoe (@zizidonohoe)


В крайна сметка, Old Money естетиката може да бъде разглеждана като двуостър меч. От една страна, тя излъчва класическа елегантност и стил, които олицетворяват богатство и статус. От друга страна, обаче, тя може да се счита за пренебрежителна и отдалечена от реалността, като поставя бариери и подклажда социалното неравенство. Разбирането и приемането на този тренд трябва да се извършва с баланс и критичност, като се запазва важността на истинската стойност и човешките връзки над външната визия и материалната показност.


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Instagram

 

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Short White Fringed Party Dress

Къса бяла рокля с ресни от Merlenne

Препоръки от седмицата

Semi-Sheer Burgundy Dress

Полупрозрачна рокля в бургунди от Merlenne

Препоръки от седмицата

Woolen White Coat

Вълнено палто в бяло от Merlenne

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Кожата, като втора кожа.

Ако сте пропуснали
Най-четени