Попитайте модния дизайнер Стефано Пилати как е избрал апартамента си в Париж, и бившият творчески директор на италианската марка за мъжка мода Ermenegildo Zegna и на френската Yves Saint Laurent ще ви признае, че причината за това е белият боксер Бепи, който носи името на чичо му („Той беше много горд човек, а очите на Бепи много ми напомнят на неговите”). Въпреки че приятелите му го предупреждавали, че малкото тогава кученце ще унищожи мебелите в дома му, Пилати не се трогнал, а потърсил място за живеене с индивидуална градина, където Бепи да може да рови на воля.
Онова, което открил роденият в Милано Пилати, бил дуплекс с градина в сграда, строена през 19 век на една от търговските улици във френската столица. Единственото му притеснение тогава било, че мястото не е много оживено. Елисейският дворец, който е официалната резиденция на френския президент, се намира на няколко преки от дома му, и щом магазините затворят привечер, мястото напълно опустява. С течение на времето обаче Пилати се влюбил в района. „Започнах да оценявам достойнствата му”, споделя той, добавяйки, че любовната му афера с френската столица започнала още в детските му години, след като гледал анимацията на Дисни „Аристокотки”. „Бях впечатлен от покривите на града и от Сена, а също и от жената, която живееше в пристройката до хотела с всички онези красиви котки”, споделя той.
Работейки с архитекта Бруно Карон, модният дезайнер трансформирал частта с градината в спортна зала и в перално помещение (кухнята е преместена на горния етаж). Той също така купил и допълнително пространство от приземния етаж, за да направи голяма стая-дрешник и баня със сводове, а в горната част разположил голямата спалня, до която се стига по вито стълбище.
„Всичко е планирано според начина ми на живот”, споделя Пилати, който има склонност да комбинира съвършено противоположни предмети; всекидневната например е приютила бюро в стил Луи XVI и лампа, изработена от крак на зебра.
„Вкусът на Стефано е суфистициран и същевременно много еклектичен”, отбелязва негов приятел, мебелен дизайнер. „Той не е обсебен от конкретен период, а харесва различни елементи от всеки.” В трапезарията например има стенопис на есенна гора, дело на Матиас Кис и Оливие Пие, вдъхновен от сцена от филма „Панаир на суетата” с участието на Рийз Уидърспуун. Пилати помолил художниците-сценографи да оставят пейзажа недовършен, защото „не исках да изглежда прекалено ретро или старомоден.”
Леко грубите ъгли са лайтмотив в дома на дизайнера. Откриваме ги както в ниските седалки, тапицирани с кожа от дива свиня, така и върху стената, покрита с африкански маски. Дизайнерът има страст към рисунките – художникът Адел Абдесмед му подарил три от своите, които са изложени върху хромирани стойки за нотни листи в трапезарията – и склонност да влага нещо от личността си в дизайнерските класики.
Скулптурен монтаж от полирани и лакирани дървени кутии рамкира входа към правоъгълно пространство, което първоначално е било баня, а след това – стая за пушене. Пилати признава, че там се раждат повечето от идеите за елегантните дрехи, които създава. „Преди сън сядам, паля цигара и рисувам”, признава той. Най-често в компанията на Бепи, който е сгушен в него.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Press