В сезона на дръзките аксесоари с VICIOUS INTENT

x

Живеем във времена, в които модата е израз на индивидуалност, а харнесите и чоукърите заемат централно място във визията на повечето тренди стайлинги. Със своята комбинация от стил и функционалност, тези аксесоари отразяват духа на съвременната жена. Разговаряме с Габриела Попова, която поддържа тази естетика със своя бранд Vicious Intent. Тя разкрива не само вдъхновението зад творенията си, но и стремежа към създаване на аксесоари, които не само изглеждат впечатляващо, но и предоставят удобство и свобода на тези, които ги носят.



– В последните години има мейнстрийм интерес към харнесите и чоукърите, как си го обясняваш този тренд?

Модата винаги е била като въртящо се колело, което ни позволява да се завръщаме към различните трендове, като например пънк и рок културата. В момента, групи като Måneskin се изразяват именно чрез този стил, като демонстрират свобода и индивидуалност със своите визии. Брандове като GUCCI създават колекции като ‘Aria’, които включват стилни, романтични и бунтарски елементи, включително харнеси.

Големите fast fashion брандове също отразяват нарастващата популярност на K-Pop културата, която е част от това модно движение. Музикалните клипове с подобна стилистика и рейв партитата са част от тенденцията. Хората в последно време търсят алтернативни начини да изразят себе си, което е много вълнуващо.



– Как балансираш между функционалност и визуална привлекателност? И изобщо има ли функционалност в тези аксесоари?

Като дизайнер, за мен е от голямо значение аксесоарите, които създавам, да са не само красиви, но и удобни за носене през целия ден. Стремя се да избягвам усещането за „красива клетка“, и затова влагам много внимание в дизайна и избора на материали.

Моделите ми са създадени с мисъл за функционалност – някои имат кръстосани презрамки или модулни елементи, които могат да се закопчават и разкопчават по различни начини. Наричам някои от тях „Волтрони“, тъй като те предлагат два различни начина на носене. Основната ми цел е да предложа удобни и стилни аксесоари, които да могат да бъдат персонализирани от всеки.

– Кои са основните ти източници на вдъхновение?

Между моите любими дизайнери са Alexander McQueen и Vivienne Westwood, които винаги са били източник на вдъхновение за мен. Обожавам британските брандове като AllSaints, Ārdēo на Sammy Jeffcoat и Absence of Colour. От САЩ пък съм фен на Rick Owens и Zana Bayne, която създава уникални харнеси за знаменитости като Beyoncé и Lady Gaga.

Ежедневните ми вдъхновения идват от уличната мода и архитектурата с готически или индустриален стил. Това влияе както на моите фотосесии, така и на създаването на историята зад колекциите ми.



– Защо реши да създаваш точно този тип аксесоари? Какво е особеното в тях? И за всеки ли са?

Винаги съм обичала да създавам неща с ръцете си. С годините опит като стилист, идеята ми за създаване на бранда Vicious Intent беше да предложа нещо бунтарско. Няколко години живях и работех в Лондон, и точно там на едно парти мой приятел се появи с харнес, това ме вдъхнови да разгърна тази концепция.

Започнах да създавам харнеси за себе си и приятели, и така Vicious Intent се превърна в това, което е днес.

Моите аксесоари са предназначени за всеки, който иска да експериментира с визията си. Разнообразието от модели включва както допълнения към ежедневния гардероб, така и по-забележителни модели за онези, които се стремят към по-дръзка визия или пък за специални партита.Създаването на тези продукти ми носи много радост и възможност да се срещам ежедневно с интересни и изключителни хора.



– По-рано спомена, че все още има някаква стигма около този вид аксесоари. В какво се изразява тя?

Всяко модно движение се формира около общи интереси и различни начини на изразяването им. Например, метъл и пънк/рок феновете често предпочитат кожени якета и кубинки, докато готическото движение се отличава с грима и викториански елементи като корсети и рокли.

Разбира се, това как хората възприемат различните модни движения е обвързано с тяхната лична представа за света и обкръжението им. BDSM културата е добър пример за такъв тип стигма, тъй като не е толкова разпространена и засяга тема, която доста хора смятат за интимна.

Харнесите, които често се асоциират с BDSM, всъщност намират място в много други среди. Моята цел е да покажа, че тези аксесоари символизират сила и самоувереност. Why should you care what others think about you?



– Случвало ли ти се е по време на базари хора, които не са запознати с тази естетика да любопитстват за повече информация?

Да, често ми се случва на базари да срещам хора, които не са запознати с тази естетика и проявяват любопитство. Затова винаги се подготвям внимателно за всеки един от тях, за да мога да отговоря на въпросите им.

Забелязвам, че интересът към моите аксесоари идва от разнообразна аудитория – от тийнейджъри и техните родители до елегантни дами, които сякаш откриват продукт, създаден специално за тях. Този широк обхват от хора ми дава вдъхновение и множество идеи за създаването на бъдещите ми колекции, като много от тях се превръщат в мои музи.



– Как твоят лъчезарен и бонбонен характер успява да се впише в тази естетика?

Тинейджърските ми години бяха изпълнени с концерти на групи като Rammstein и Pink Floyd. Днес, докато работя, често слушам Led Zeppelin, The Doors, Nirvana, Black Sabbath и Sex Pistols. И разбира се, другата ми страна, която има и икони като Beyonce и Lady Gaga в своя плейлист. Според Spotify, тази година моят музикален вкус ме прави “shapeshifter”. Приех тази титла с усмивка.

– Как се адаптираш към различни сезони и какво влияние те оказват върху естетиката и функционалността на твоите творения?

В моето творчество, подобно на начина, по който хората си избират облекло според сезонните цветове, аз също избирам цветове за материалите, които комплиментират стила на клиентите.

За всеки сезон създавам специална лимитирана колекция. През пролетта и лятото Vicious Intent придобива по-светла визия, докато през есента и зимата преобладават тъмните цветове. Това е моят любим период за създаване на колекции, тъй като студените месеци предлагат голямо разнообразие от дрехи и стилизации.

Разбира се, черният цвят остава вечен фаворит, тъй като е изключително универсален и може да се съчетае с всичко.



– Какви материали използваш за създаването на твоите аксесоари?

Имам слабост към животинските принтове – винаги търся начин да ги включа в колекциите си!

Фокусирам се върху използването на остатъчни парчета от естествена кожа, което прави всяка колекция уникална и лимитирана. Естествената кожа е идеална за запазване на формата на дизайните, особено когато се добавят метални акценти.

– Важна ли е темата за устойчив дизайн за теб и как това влияе на работата ти?

От три години работя съвместно с невероятни хора, които ми предоставят време и свобода да разглеждам складовете им за най-добрите материали. За част от продуктите си използвам и екологично съобразен текстил, като работя с малко семейно шивашко ателие тук, в България, което допринася за уникалността и високото им качество.



– Каква роля играе цветът и материалът в изразяването на различните настроения и стилове във твоя дизайн?

При създаването на моите колекции, аз ги категоризирам като светли или тъмни, в зависимост от сезона. През февруари, например, често избирам бордо цвета, който за мен е символ на романтика. Избраните от мен принтове също играят важна роля, като допринасят за характера и настроението на всеки продукт.

– Има ли инклузивност в дизайна на харнесите, за да отговоря на стиловите предпочитания на клиентите?

Колекциите ми се състоят от разнообразни модели, като всеки е разпределен в определена категория. Има семпли дизайни, идеални за комбиниране с основни (бейсик) дрехи за ежедневието, както и по-изразителни модели с вериги и метални детайли, подходящи за специални поводи като партита.



– Кои са модните тенденции, които са ти вълнуващи в момента?

Трендът Rebel, Rebel, който е трибют на стила на Vivienne Westwood, смесващ тартан, дръзки силуети и елегантни корсети. Този стил напълно отговаря на моите вкусове. Друг любим тренд Precious Metals – пълен с блясък и пайети, идеален за празничния декемврийски дух!

– Какви са предизвикателства, с които най-често се сблъскваш като „малък бизнес“?

Едно от най-големите препятствия за малкия бизнес в България се оказва архаичната система на някои от местните институции. Процесът на създаване и поддържане на фирма е изключително сложен и обременяващ, поради множеството бюрократични изисквания и липсата на ясни насоки. Това създава трудности за всички млади и талантливи хора, които искат да творят и създават. Намирането на подходяща информация и подкрепа в такава среда се превръща в значително предизвикателство.



– Има ли емоционален аспект в модата и как той влияе върху това какво избираме да носим?

Да, аз самата се обличам според настроението си сутрин. Дори в дните, когато „не ми е ден“, полагам повече усилия, за да се чувствам добре със себе си. Намирам го за стимул да изляза от пижамата и да си приключа работата.

– Каква е ролята на модата във формирането на индивидуалния стил, и как твоите дизайни допринасят за този процес?

Модните тенденции предлагат разнообразие от визии и продукти, които могат да ни помагат да открием и изразим нашия уникален стил. Аз създавам продукти, които целят да подсилят тази увереност и да те насърчат да експериментираш с образа си.



– Кои са твоите клиенти? Има ли някаква тергет група, в която влизат?

Изненадана съм от разнообразието на хората, които се интересуват от продуктите ми. От тийнейджъри до всякакви възрасти хора от всички полове и с различни интереси. Моите клиенти включват тату артисти, драг кралици и множество невероятни жени. Vicious Intent е място за всеки, който има интерес към тези продукти. Срещите ми с толкова разнообразни хора не престават да ме вдъхновяват и стимулират моята креативност.

– Разкажи ни повече за твоето студио, което вече от една година съществува?

Моето студио – или както го наричат моите приятели, „фабриката за аксесоари“ –  е вълнуващо ново начинание в моя живот. Вече една година имам собствено пространство, като първоначално приоритетът ми беше участията във фестивали и онлайн позиционирането на бранда, но напоследък съм фокусирана да го превърна в място за всеки. С нетърпение очаквам скоро да споделя това пространство с още хора – check me out! Винаги съм искала да създам място, където всеки да се чувства специален, с възможност за персонализирани проекти и, разбира се, шоколад – както ти вече знаеш.


Текст: Тереза Восканян

Снимки: личен архив

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

На ръба на уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени