Знаете, че заслужавате повече и имате неоспорими доказателства за това в лицето на успешно завършените проекти в офиса. Какво по-логично да поискате по-високо възнаграждение за труда си? Но как? Ето няколко съвета, които може да са ви от полза, ако възнамерявате да преговаряте по темата.
Освен ако шефът ви не е телепат – попитайте
Първата стъпка към по-високо възнаграждение е да поставите началото на разговор за възможностите. Подозираме, че вече сте наясно с това, нали? И все пак, е четири пъти по-вероятно мъжете да поставят въпроса за увеличение, отколкото жените. Така, че ако заслужавате повече пари, не го обсъждайте с приятелите, колегите и семейството си, а с човека, от когото реално зависи – шефът ви.
Изяснете предварително целта си
Преди да поставите началото на важния разговор, обмислете добре какво искате да постигнете с него. Не започвайте да преговаряте на сляпо – набележете си оптимално число, което искате да постигнете. Придържайте се към него и помнете, че първото, което поставите на масата в повечето от случаите не е окончателното.
Подгответе се с конкретен пример
Няма по-добро убеждение от конкретния успешен пример за добре свършена работа, която заслужава по-добро заплащане. В бизнеса е особено важно да говорите с конкретни факти, а не с общи, абстрактни основания, като „защото си върша добре работата“. Шансът да бъде прието искането ви за повишение се увеличава, ако поставите нещата така: „защото при последната кампания, привлякох партньори за петцифрена сума“, примерно.
Използвайте аргументи от позицията си на служител
Заслужавате повече пари, разбираме това. Досега работите за настоящото си, установено възнаграждение и ще се наложи да обясните на шефа си ползите, които ще донесе за него увеличението на заплатата ви. Подходете към разговора от неговата перспектива и тази на компанията. Акцентирайте на това как ще допринесете за развитието на бизнеса, като подкрепите твърдението си с успешния казус, който споменахме по-рано. Посочете как възнамерявате да привлечете нови клиенти или потребители или да финализирате продажби, или друг конкретен пример, който показва вашата ценност за компанията. Така ще е по-трудно да ви откажат.
Текст: Ивайла Влахова
Снимки: Pixabay; Unsplash