Успехът говори на този език

Етикетът в бизнеса не е от вчера, но не винаги се съобразяваме с правилата му, макар да сме наясно, че неслучайно са създадени. Някои са го учили в университета, други докато изграждат семейните си бизнеси. Ако сте започнали сами, ще насочим вниманието ви към няколко основни правила, които винаги ще ви поставят на ниво в общуването.

Ето няколко урока, които всички е добре да знаем…


business-etiquet


„Как си?“ винаги е по-добре отколкото „Надявам се да си добре?“

Когато пишете имейл, винаги е по-добре да питате, отколкото да констатирате. Казвайки „Как си?“ създавате впечатлението, че сте готови за диалог, докато „Надявам се да си добре“ е доста по-затворено изказване и изглежда, че сте по-заинтересовани от темата на имейла или да поискате нещо. Уверете се, че цялото ви писмо се вписва безупречно в бизнес етикета преди да натиснете бутона „Изпрати“ (и проверете за грешки!).

Винаги представяйте другите

Всеки път, когато се появи възможност, представете хората около вас. Дори и ако вече се познават, това ще покаже на професионално ниво и ще ги накара да се чувстват ценени.


business-etiquet-2


Внимавайте за езика си

Вече не става въпрос само за особено официалните имейли. В зависимост от това с кого общувате през електронната си поща, „Здравейте“ е по-подходящо от „Уважаеми“. Може дори да очаквате емотиконки, които да се появят в кореспонденцията понякога. Дори когато официално са забранени в електронното общуване, хората си позволяват да ги добавят, когато пишат през телефоните си.

Винаги всичко зависи от това с кого кореспондирате, потенциален клиент или партньор може да не оцени неформалния стил на писане, както и добавянето на усмихнати човечета. Но ако с напредване на общуването се опознаете, може да оставите настрана строго официалния делови език. Следвайте техните насоки и запомнете, че можете да сте едновременно неформални и професионални в писането.


business-etiquet-1


Винаги чукайте

Не влизайте в нечий офис без да оповестите за това. Достатъчно грубо е да прекъснете работата на хората и да ги накарате да усетят, че не уважавате личното им работно пространство.

Не бъдете агресивни с визитките

Няма нищо по-лошо от някой, който раздава визитките си на всички, които срещне, което не говори за много добър етикет. Би трябвало да размените координатите си с хората, с които сте провели съдържателен разговор и това да се получи като естествено продължение и желание за по-нататъшно сътрудничество.

Добре е от време на време да си припомняме тези прости, но основни правила, които демонстрират отговорното ни отношение към бизнеса и хората, с които го правим.

Текст: Ивайла Влахова

Снимки: Press

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Short White Fringed Party Dress

Къса бяла рокля с ресни от Merlenne

Препоръки от седмицата

Semi-Sheer Burgundy Dress

Полупрозрачна рокля в бургунди от Merlenne

Препоръки от седмицата

Woolen White Coat

Вълнено палто в бяло от Merlenne

Препоръки от седмицата

Mid-Lenght Wool Trousers от Merlenne

  Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Кожата, като втора кожа.

Ако сте пропуснали
Най-четени