Работещо момиче: Какво е делова онлайн дистанция и как да я постигнем?

x

Една нова работна позиция е свързана с комплект документи, интервю, много очаквания и някъде в процеса на кандидатстване: „Моля, споделете линкове към социалните си мрежи!” . Да, това е нова стъпка, която все повече компании избират, за да могат да се запознаят по-детайлно със своите бъдещи служители. Дори нещо повече – поведението ви онлайн може не само да бъде причина да не ви наемат на мечтаната работа, но и да се превърне в такава да загубите настоящата, ако сте злоупотребили с фирмена информация или уронили авторитета на компанията.

Преди да си кажете, че това не се случва по нашите географски ширини, то бързаме да ви отговорим, че съвсем не е така, ами тъкмо обратното – случва се и то вече твърде често. Точно заради това ви споделяме четири ситуации, които ще ви държат на здравословна и делова онлайн дистанция, без това да означава да не споделяте нищо в профилите си…



„Онлайн“ офис 

Разбираемо е, че не всеки има „работа-мечта”, сплотен екип и/или разбиращ управител, спорове и проблеми пък възникват често в една работна среда… Нормално е, но съвсем не е нужно всичко това да се споделя в социалните мрежи, без значение дали вашият шеф и колеги могат да го прочетат или не! Не правите добро впечатление на всички, които са ви в листата с приятели, и на които се налага да четат поредната порция работни „новини”, примесени с огромна доза емоционалност. Ако пък профилът ви е „видим” и за хора, които не са в приятелите ви, то тогава положението става значително по-сложно, защото никой бъдещ работодател не би се радвал на оплакващ се публично служител, а асоциацията е, че щом може да разкажете някоя дребна ежедневна случка из социалните мрежи, то вероятно сте способни и да злоупотребите с фирмена информация. Не бихте си го позволили, та вие сте професионалист?! Ами тогава не превръщайте и личния си офис живот, в онлайн такъв!



Всеки в списъка си

Ако сте от хората, които приемат ролята на социалните мрежи, буквално като място за споделяне и изразяване на мнения и позиции, то погрижете се да разделите списъка си с контакти на близки, приятели и съответно колеги и  хора, които познавате по-малко или с които имате по-делови взаимоотношения. Тази стъпка е полезна, тъй като никога не знаете как привидно неангажиращото ви изказване на мнение по даден въпрос, може да бъде възприето от околните. Болезнените въпроси засягащи религия, политика, отглеждане на деца или още по-зле поучаването и виртуалното „размахване на пръст” в голям процент от случаите могат да засегнат някого. Евентуалният ви бъдещ работодател – също.

Бонус съвет: Някои хора предпочитат да запазят лична дистанция и не добавят хора от офиса в социалните мрежи. Ние не ви съветваме да правите това, защото в днешно време искаме или не социалните мрежи са се превърнали в един от най-бързите начини за комуникация. Много вероятно е колегите ви да имат работен чат или пък цяла затворена група, където е повече от препоръчително да участвате, затова не се дистанцирайте от колегите си в онлайн пространството.



Почивката е за… почивка

Знаете ли, че в световен мащаб ежедневно от работа отсъстват около 19% от служителите, като причина за това посочват, че са болни или изпитват някакво неразположение. Други 11% пък отсъстват, защото децата им са болни. Това прави общо около 30% от работещите по света, което съвсем не е малко.

На всеки вероятно се е случвало да позвъни в офиса, за да обясни, че не може да отиде на работа или пък за да отложи някоя делова среща, защото е покосен от върлуващия грип, например. Шефовете не обичат подобни ситуации, но едва ли ще окажат поисканата почивка, докато се възстановите. Дотук добре – ако се налага отивате на лекар, ако ли не си правите топъл чай, завивате се с любимото одеяло, поспивате и правите всичко възможно да се възстановите максимално бързо. После ви доскучава, решавате да разгледате снимките в телефона си и да споделите няколко от последното ви излизане с приятелки или пък от кратката екскурзия в началото на месеца. Ами… недейте! Вашият работодател или колега, който ги види в профила ви няма как да знае кога са направени снимките, щом се публикуват в момента. А това говори лошо за вас и доверието към вас. Оставете несподелените спомени за време, в което не се очаква да отпочивате.



Винаги на линия 

В обедна почивка сте и заедно с обяда решавате да прегледате социалните си мрежи, да публикувате снимки, да коментирате споделеното от приятели. Чудесно. За всички е известно, че активността между 12,00 ч. и 13,30 ч. в социалните мрежи се повишава значително, именно защото хората масово са в обедна почивка. Доста по-непрепоръчително е обаче да споделите съдържание в 10,50 ч. или пък в 14,20 ч., защото се очаква по това време да изпълнявате активно служебните си задължения, вместо да бъде непрекъснато на линия.

Бонус съвет: Дори и работата ви да е свързана с поддържане на социални мрежи или комуникация през тях, постарайте се личните ви профили да не бъдат отворени. Това ще ви помогне да сте по-концентрирани и ще ви предпази от „изкушението” да отговорите на съобщението от приятелка или да коментирате снимката на племенниците ви, докато изпълнявате работните си задачи.



Най-лесният начин да спазвате както делова, така и лична онлайн дистанция е като не забравяте, че в интернет можем да пишем каквото пожелаем, но всичко обикновено остава напред във времето. Точно заради това правете, споделяйте и коментирайте само онова, което ако видите след  3-5-10 години няма да ви накара да се срамувате от себе си!

Текст: Ани Георгиева 

Снимки: Pixabay; Unsplash

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петъчен стайлинг по две.

Ако сте пропуснали
Най-четени