Кажи ми откъде си, за да ти кажа как поддържаш фигурата си

x

Как жените от различните краища на света се хранят, за да изглеждат добре?

Направихме малко проучване, а резултатите са по-долу!

Има какво да научим от французойките, италианките, тайландките и още…



Французойките и уважението към храната

Да пиеш кафе на крак по пътя за работа? Да хапнеш сандвич, докато се разхождаш из града? Не, не и не! Във Франция това не може да се види, защото французите се отнасят сериозно и с уважение към храната. Който се концентрира върху храната, яде по-малки порции. Ако ви се пие кафе, седнете в кафене и нека ви го сервират в порцеланова чаша. Забравете за чашите за еднократна употреба. Ако сте гладни, можете да хапнете сандвич, но сервиран в чиния. Така освен че ще регулирате порциите си, ще внесете и спокойствие в деня си.



Италианките и 6-минутната им паста

Защо хората в Италия не са масово с наднормено тегло при всичкото това тесто? Ето отговорът. Сосовете са много пестеливо дозирани. Пастата не плува в сметана или олио. Тестените продукти се приготвят ал денте, така при сервиране те съдържат по-малко нишесте и захар и повече белтъчини и други хранителни вещества. Порцията засища за повече време. Варете спагетите 6 минути. Не сервирайте повече от 4 лъжици сос на 100 грама паста.



Унгарките и оцетът

В Унгария се правят и се консумират много туршии. Известно е, че оцетната киселина регулира нивото на кръвната захар и пречи на свръхпроизводството на инсулин (при високо ниво на инсулин мазнините не се изгарят). Пробвайте да си приготвяте салата с винегрет от 1 лъжичка олио и 2 лъжички оцет.



Индийките и обядът

Според Аюрведа най-голямата порция трябва да изяждаме на обяд (не на вечеря). Т.нар. огън на храносмилането е най-силен в часовия интервал 10:00-14:00 ч., съответно тогава храната се преработва най-добре. Постепенно увеличавайте количеството храна на обяд за сметка на количеството на вечеря. Изключете от списъка си за пазаруване мазното сирене, белия хляб, колбасите. Яжте обезмаслена извара, варена шунка и ръжен хляб. За вечеря удвоете количеството зеленчуци и намалете наполовина месото.



Японките и правилото за 80%

Японците оставят приборите, когато усетят и най-лекото чувство на засищане. Тогава стомахът е 80% пълен. Ако след това продължим да се храним, стомахът се разширява и с времето започва да иска все по-големи количества храна. Хранете се бавно, дъвчете добре. Когато преглъщате, усетете какво казва стомахът ви. Ако доловите лека тежест, спрете да се храните, колкото и да е вкусно.



Малайзийките и куркумата

Куркумата се отглежда най-вече в Малайзия и е част от всички видове къри. Куркумата съдържа куркумин, който помага да не пълнееем, разграждайки мазнините. Добавяйте една лъжичка куркума на всяко ястие, което понася такъв цвят и малко горчив вкус.



Тайландките и лютото

Лютите чушки, зеленото или червено къри и всички други лютиви подправки загряват и така ускоряват обмяната на веществата. Съответно се изгарят повече калории. Освен това ядем лютивата храна по-бавно, в по-малки количества. Купете люти чушки за ястията с паста, кайенски пипер за супите и лют пипер за ястията с бобови.


Текст: Деси Найденова

Снимки: Pexels

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди рокля с колан от SELF-PORTRAIT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен колан от SAINT LAURENT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дълъг елек от MAX MARA

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди рокля от ALTUZARRA

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

В петък заложете на удобството.

Ако сте пропуснали
Най-четени