4 начина да имате по-добра памет от тази на телефона ви

x

Какво закусихте днес? Твърде лесен въпрос, може би.

Добре тогава. В какво бяхте облечени миналия петък? Да, и ние не си спомняме.



Когато бяхме в университета, с лекота запомняхме имената на колегите си, на преподавателите, графиците за лекции, графиците за купони и шопинг и малко по-трудно запомняхме уроците. Но все пак ги запомняхме, понякога със странно дребни детайли. А сега, след няколко години (няма нужда да броим колко), когато вече ни се е наложило да поберем купища допълнителна информация в мозъка си, ни става все по-трудно да помним прости неща.

Това обаче никак не ни харесва и поехме на специална мисия – да открием как да подобрим паметта си. Специалната мисия бе проведена в едно доста обширно пространство – Интернет, а източниците ни бяха добре проучени. Намерихме цели четири начина да поработим върху способността на мозъка ни да обработва данни и да ги складира в дългосрочната памет, откъде да ги взимаме, когато ни трябват. Нито един от тези начини не е свързан с помнене.

Защо сънищата са наистина сладки?

Сънят, ученето и паметта са сложни явления, които не са напълно разбрани. Изследванията върху животни и хора обаче предполагат, че количеството и качеството на съня имат дълбоко влияние върху ученето и паметта. Проучванията сочат, че сънят помага за ученето и паметта по два различни начина. Първо, лишен от сън човек не може да фокусира вниманието си оптимално и следователно не може да се учи ефективно. Второ, самият сън има роля в консолидирането на паметта, което е от съществено значение за усвояването на нова информация. На прост език казано: колкото по-малко спим, толкова по-малко информация се запазва в паметта ни. Не научаваме нови неща, не помним и по-стари такива, защото дефицитът на сън не е позволил на мозъка да съхрани спомени. Ето защо сънищата са наистина сладки. Уверете се, че давате на тялото си оптимално количество сън и ще бъдете здрави, а и ще запомняте в пъти по-лесно.

Упражнения не само за мускулите

Както всеки мускул в тялото, мозъкът също има нужда от упражнения, за да бъде във форма. Упражнявайте се, като четете повече, решавате ребуси, занимавайте с някакво хоби, което изисква да научите съвсем ново умение – така ще минавате през процеса на повторение и запомняне. Колкото повече работа създавате на ума и паметта си, толкова по-добре ще работят.

Храна за душата и ума

Мозъкът ви се нуждае от храна точно толкова, колкото и останалите органи в тялото ви. Боровинките са богати на антиоксиданти, които предпазват мозъка да не се възпалява, а листните зеленини са пълни с витамин С и други фитонутриенти, които помагат да се предотврати загубата на памет. Рибните масла, богати на Омега-3 и DHA, също могат да помогнат на мозъка ви да „расте“, като създава нови неврони.

„Рестартирайте“ мозъка от време на време

Отделяйте няколко минути всеки ден, за да поседите неподвижно и да се съсредоточите. Върху какво ли? Върху дишането си. Ежедневно бивате бомбардирани с толкова много стимуланти от околната среда, че е трудно да забележите дори една мисъл, която е фокусирана върху нещо друго освен стрес. Ежедневните упражнения и контролираното дишане ще ви помогнат да се концентрирате само върху само едно нещо, като така мозъкът ви ще си почива на съзнателно ниво. Тук не включваме съня – той е друг вид почивка. Говорим всъщност за медитация. Ако я намирате за труден процес, фокусирайте се върху дишането си и нищо друго, дори за пет минути на ден. Не мислете, успокоете „маймунския“ си ум и спрете потока на мислите си колкото можете. Това упражнение ще ви се отрази повече от добре.

Нали виждате – няма нищо, свързано с помнене, но всички тези навици ще подобрят паметта ви значително. А и са страхотна алтернатива на лекарствата, които ние, честно казано, избягваме. Съветваме и вас да се грижите за организма си, за да не стигате до тях!

 

Текст: Мила Стоянова

Снимки: Unsplash

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Макси рокля от REBECCA VALLANCE

Макси рокля от REBECCA VALLANCE Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Шапка от MAISON MICHEL

Шапка от MAISON MICHEL Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Ленен панталон от NICHOLAS

Ленен панталон от NICHOLAS Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс дънков панталон от KSUBI

Къс дънков панталон от KSUBI Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Обявяваме събота за ден на точките… останалото щастие вярваме, че само ще дойде!

Ако сте пропуснали
Най-четени