През 2010 година Vogue Paris поставя българския блог Frichic.com в свой материал, разказващ за най-интересните блогъри по света – „Around The World In 45 Blogs”. Неговата собственичка Ивелина всъщност е най-успешния моден блогър у нас. Нейната любов към модата намира израз не само в шопинга и фотографията. Тя свързва увлечението си с интериорния дизайн и през 2013 година добавя и нова секция в блога си, посветена именно на този свой интерес. Ивелина регулярно посещава модни събития от световна величина. За нея са писали още много големи издания, професионално се занимава с PR и споделя, че зад красивите кадри в блога ѝ стои също и нейната търпелива майка. Успешната адаптация към модната атмосфера в Югоизточна Европа и отвъд тези граници е донесла на Frichic.com хиляди последователи и фенове. Ние също сме едни от тях и благодарим на Ивелина за любопитните подробности, които ни разказа в интервюто си за FashionInside.bg.
В първия ни разговор ти ми сподели, че си била на представянето на колекцията есен/зима 2014-2015 на H&M в Париж през март. Посещаваш ли ревюта извън България често?
Само, когато даден ангажимент го изисква. През последните години по 2-3 шоута всеки сезон в Лондон и Париж.
Кое е най-голямото ти постижение в моден аспект до този момент?
Най-щастлива съм от факта, че мога да работя с марки, на които съм била голяма почитателка, още преди да започна с блога. Но най-сладко остава интервюто за Vogue Paris и включването ми към 45-те най-добри световни блогъри.
За теб са писали във Vogue Париж и Elle Канада. Смяташ ли, че и българските модни медии са достатъчно отворени за партньорства с блогъри?
Смятам, че българските медии не проявяват достатъчно креативност в партньорството си с блогърите, може би, защото ги възприемат като конкуренция.
Смяташ ли, че модата би могла да се определи като експеримент? А блогърството?
Когато модата не е професия, тя трябва да бъде за забавление, за вдъхновение и с нея смело да се експериментира. Блогърството изисква много усилен труд, времеви ресурс, целенасоченост и много страст.
Коя е най-трудната част от това да бъдеш моден блогър?
Да успееш да откриеш собствения си глас/визия, да си автентичен и да си постоянен при преследването на целите. Да можеш често да казваш НЕ, за да не загубиш своята идентичност.
С какви проблеми се сблъсква един моден блогър в България?
Географското местоположение. Въпреки че един блог е глобално явление, марките го обвързват с конкретен пазар, който в нашия случай често не е приоритетен за тях.
Необходими ли са много големи финансови средства, за да се занимаваш с блогърство и превръща ли се блогът в бизнес след един определен момент?
Всичко зависи от приоритетите, но когато това е бизнес, то трябва да се подхожда към него по съответния начин – трябва да има план, стратегия, инвестиции, иновативност, мониторинг на пазара и постоянно преследване на възможностите.
Поддържаш своя проект Frichic.com на два езика паралелно – английски и български. От къде е по-голямата част от публиката ти – България или извън нея?
Към момента публиката е разпределена почти 50/50, като с включването на секцията за интериорен дизайн в края на 2013 г. доста бързо нарастна броя на читателите от скандинавските страни.
Имаш афинитет към интериорния дизайн. Разкажи ни малко повече за това как интериорния дизайн и модата живеят заедно в блога ти и къде откриваш пресечната точка между двете.
При мен няма разграничаване, дизайнът е дизайн. Определени линии, цветове, материи, геометрия и пропорция могат да вдъхновят както интериора, така и стила. Накратко казано: ако дадена дреха не стои добре на откритите щендери, значи няма място в гардероба ми. Минимализмът е много труден за постигане, защото изисква пренастройване на цялостния начин на мислене и отдалечаване от заобикалящата ни среда.
Кой стои зад професионалното изпълнение на снимките в блога ти?
Моята много търпелива майка.
Би ли започнала да създаваш собствена марка дрехи и смяташ ли, че България е готова да посреща още модни експерименти като твоя?
Не, нямам влечение към това да създавам материални неща, тъй като в същността си аз се занимавам с ПР и маркетинг, а не съм моден специалист/дизайнер. Да вдъхновявам, да усещам какво ще допадне на читателя и да си сътруднича с марки, с които споделяме обща естетика, е най-удовлетворяващият резултат от „работата” с блога.
Интервю: Стефи Стоева
Снимки: Frichic.com
Вижте още: