Името Петър Петров е добре познато на чужденците с интерес към модата, но не може да се каже същото за популярността му по родните ширини. То принадлежи на дизайнера, роден в Украйна и израснал в България, който стои зад едноименния моден бранд Petar Petrov. Вече 10 години присъствието му по време на Седмицата на модата в Париж е неизменно. Чудим се обаче защо у нас сякаш не се обръща достатъчно внимание на успелите българи извън пределите на родината, а погледите са насочени в съвсем противоположни посоки?
Името Ви е познато в модните среди извън България, но не е достатъчно известно у нас. Как си обяснявате този феномен?
Като цяло в България интересът към по-комерсиални и крещящи марки е по-голям. И вкусът на хората е различен…
Показвате Вашите модели по време на модните седмици от 2004 година. Колко пъти сте участвали на престижното събитие и в кои модни столици?
От тогава до сега показваме без прекъсване в рамките на Парижката модна седмица.
От студент по геология се превръщате в моден дизайнер. Как се осъществи преходът?
Геологията не ме е интересувала никога. Наложи се да следвам една година, поради бюрократични причини, свързани с преместването ми в Австрия.
Модата и облеклото предизвикаха интереса ми още от дете. Майка ми шиеше страшно много вкъщи за мен и за приятели. Като бях малък това не ме радваше, защото единствено учителките ми правиха комплименти, а аз исках да не се отличавам от другите деца. По-късно оцених доста това мое преимущество за индивидуалност!
Значи да не Ви питам дали има геология в модата?
Не съм я открил до сега.
Създавате изчистени, дори минималистични модели. Малкото е повече, нали?
Зависи от гледната точка. При нас е много важен материалът, от който са изработени дрехите и качеството на самия продукт. Семплостта е за мен един вид въздържана елегантност.
Кои са отличителните черти на Вашите творения?
Колекциите Petar Petrov са луксозни продукти със специфична семплост. Дамската ни колекция работи с много идеи от класическото мъжко облекло. Изборът на цветове и висококачествени материали е много важна част от самия продукт. Почеркът е труден за обяснение, защото аз работя интуитивно и за мен облеклото е нещо визуално и трудно да се обобщи. Чертите на облеклото ни се определят и от нашата клиентела, която е специфичен кръг от интелектуалци с модерни професии и слабост, и интерес към изкуство и модерен дизайн,които търсят нещо комерсиално, различно, но семпло, подходящо за бърз и съвременен космополитен начин на живот.
Интервю: Станислава Добрева
Снимки: личен архив Петър Петров/Chrstoph Pirnbacher
Вижте още: