Ивайло Серафимов се определя като 30-годишен мъж с огромна любов към модата. Той е един от основателите на модния бранд YVAILO. Мъж с огромна любов към природата, независимо дали флора или фауна, който изповядва максимата „Здрав дух в здраво тяло“, породена от любовта му към редовно спортуване. Ивайло е един щастлив човек – заради приятелите около него. Повече за модните му начинания и лични стремежи, вижте в следващите редове.
Да започнем отдалеч: Какво се случи с блога One2Ten?
ONE2TEN BLOG изпълни задачата си. Той беше планиран като разгрявка за YVAILO, тренировъчна площадка за креативност и идеи, подчинени на организираност. Обличах се всеки ден с различна комбинация, без правото да повтарям предишни. Блогът обаче никога не се вписа в стереотипа за комерсиален моден тип. Спрях да слагам етикети на дрехите под постовете. Идеята не беше да се копира, а да мотивира въображението на читателите. Бях независим от рекламодатели, което ми даде свобода да бъда себе си. Правех това, в което вярвах. Не изповядвам мнението за тъй наречената шопинг терапия, където, пълнейки торбите с покупки, си купуваш щастие. Щастието не е дестинация, нито предмет. То е състояние – текущо, не бъдещо. И докато другите се разсейваха да се състезават с поредните си покупки или спонсорирани продукти, аз се съсредоточих върху старта на YVAILO.
Как се осъществи преходът от модната блогосфера в реалната модна среда?
Когато завърших магистратурата си Моден маркетинг, моят преподавател ме посъветва да си направя блог, за да поддържам креативен тренинг. В университета знаеха, че записах тази специалност, защото това беше единствената ми алтернатива с модна насоченост. Аз имах желание за моден дизайн, но идвайки в Лондон с 5-годишно счетоводно обучение от България, не ми се губеха още пет за ново, било то и любимото. Затова и малко по-късно след магистратурата тук, когато вече вървеше блогът, записах вечерен курс отново към London College of Fashion, този път с желаната специалност Fashion Design. Така за три месеца се научих как се изгражда колекция тематично, така че да стои кохерентна. След това си определих краен срок, в който да е готова колекцията и всичко се навърза в един кръг. Веднъж влязъл в цикъла на сезоните и сроковете, нещата се подредиха.
Защо не запази познатото име One2Ten, а заложи на новото YVAILO?
ONE2TEN BLOG дойде като име от това, че хората можеха да оценяват съдържанието на постовете по десетобалната система. Когато дойде време да изберем име за марката, а това стана с втората колекция, решихме да изберем нещо по-персонално. Тук много помогнаха знанията по маркетинг. Известен факт е, че колкото по-късо е името, толкова по-лесно се запомня. YVAILO се вписа идеално – семпло, кратко, лично, различно, рядко срещано и носещо българско ДНК.
Какъв е отличителният знак на твоите модни творения?
YVAILO e ядро от четири думи: СМЕЛОСТ, ХУМОР, ИНДИВИДУАЛНОСТ, СТИЛ. СМЕЛОСТ – заради това, че имаме куража всеки сезон да правим различна колекция тематично, без да повтаряме дизайн от предишните. Това ни носи едновременно ценен опит и ни стимулира креативно. ХУМОР, за да не забравяме, че работата трябва да носи и забава. Това е много видимо от нашите шалове, където архаични маски, овце и пясъчни лисици решават да се покажат след поредната разкрасителна пластична операция. ИНДИВИДУАЛНОСТ, защото в среда, толкова силно конкурентна като модата, е много важно да бъдеш различен, встрани от масовото. Различен става разпознаваем. Разпознаваем се превръща в запомнящ се. Тогава, когато гледаш към дрехите, си казваш: „това е много YVAILO”, а не примерно това е много VERSACE или CELINE. СТИЛ е най-важната дума, защото загражда предишните три в кръгова рамка. Независимо колко смели, забавни и индивидуални са нашите дрехи, те трябва да се продават, трябва да стоят хубаво на нашата клиентка, да подчертават красотата ѝ, не да я превземат. Модата е бизнес преди всичко.
Вчера бе пусната новата ти колекция, която носи нежното име FREYA. Разкажи ни повече за нея.
FREYA e най-голямата стъпка в развитието на YVAILO. FREYA носи всички характерни черти на марката – тематично-различна, отново с женско име, черпеща вдъхновение този път от далечните снежни земи под влиянието на приказката на Ханс Кристиян Андерсен „Снежната кралица“.
През високи планини и безкрайни гори, сини езера и малки села, там където зли ветрове брулят безмилостно света, където свършва земята и започва ледът, където нощта цари над деня, там на един стръмен, снежен връх в пуст и тъмен замък живееше в забрава красивата ФРЕЯ. Лицето ѝ беше бяло като сняг. Устните ѝ – с цвят на стара кръв, а очите ѝ, черни като мастило, бяха пълни с тъга и омраза. Сърцето ѝ отдавна беше станало на лед. ФРЕЯ беше счупила всички огледала. Образът ѝ в тях пълнеха душата ѝ с лудост. Отдадена на тъмнината, скитайки като сянка от стая в стая в празния замък, тя искаше да забрави за него, за любовта си. Само розите червени, самотни като нея, ѝ напомняха, че някога и тя бе обичала.
FREYA e най-тъмната, най-семплата, най-изчистената колекция на YVAILO. Тя донесе своето предизвикателство по отношение на дизайна – как да станат дрехите силни, строги, запомнящи се, без да се разчита на визуално-ефектни платове и едновременно да не изглеждат скучни в готов вариант. Допълнително FREYA e първата с наш разработен дизайн на плат: принтът на огромните рози е наша разработка. FREYA вдигна летвата и откъм качество. В нито един момент нямаше компромис, било то откъм използвани материали или изработка. Това се забелязва.
FREYA маркира едно ново начало за нас – дрехи без употреба на каквито и да е било животински кожи, принцип, който ще застъпваме все по-силно в YVAILO от тук нататък. FREYA носи и прозрачност от нас към клиентите, които вече ще имат информация относно произхода на всеки един елемент, участвал в изработката на дрехите, независимо дали това е основен плат, хастар, цип или копче. Тя е първата колекция, която се получи на 100% от идея до реализация, както беше планирана. И гледайки назад, няма как да не благодаря на екипа, участвал в целия процес. Всеки, който се включи, беше точният човек за тази колекция. Не е трудно да се усети колко щастлив се чувствам от FREYA. С риск да отегчим читателите, то позитивните промени в нея са много и за добро. И за финал, FREYA дава старт и една благородна кампания: от всяка продадена дреха, 10% ще бъдат дарявани във фонд за опазване на дивия живот.
Какво ти се случва в личен план? Знаем само, че живееш и твориш на Острова…
И по времето на ONE2TEN BLOG и сега с YVAILO спазвам дистанция от разкриването на личния си живот. Вярвам, че фокусът трябва да е върху работата ми, а не върху живота ми извън нея, макар че понякога криввам от това правило в Instagram. Колкото до Лондон, осъзнал съм, че не това е моят град. Това, което предлага, и това, което аз търся, просто се разминават. Къде ще отида, още е рано да кажа. Важното е, че съм го осъзнал и нямаше да го разбера, ако не живеех тук.
Планираш ли завръщане в България?
Ако един ден се откажа от YVAILO, защо да не се завърна и в България. Въпреки всички изговорени негативни неща за страната ни, нека не забравяме, че имаме прекрасна природа, четири красиви сезона, климат, който позволява плодородно земеделие и топли приятели, които с един кратък разговор са готови да те срещнат, без предварителни уговорки. Важно е човек да знае какво търси от даден град и ако го намери, какво е готов да жертва в замяна. Перфектно място няма.
Какви изненади да очакваме от теб в бъдеще?
Продължава усилената работа по YVAILO със следващата колекция пролет-лято 2015, с която отсега ще издам леко, че отново е запланувана тематично, направо бих казал полярно различна от FREYA. Ще представи марката в един нетипичен за нас образ. Успоредно с това работя по проект – здраве да е, за да се получи, ще покаже принципите на YVAILO и в сфера, различна от дрехите. Не мога да издам повече. Съдбата си знае работата. Ако е писано да се реализират плановете, ще се разбере. Ако ли не – поне сме пробвали. Остава удоволствието от работата, което в нашия случай е огромно.
Интервю: Станислава Добрева
Снимки: YVAILO
Вижте още:
Васил Божилов: „Елегантната жена винаги трябва да знае как, кога и колко”
Мариан Кюрпанов: За екстремните спортове, здравословното хранене и професията на модела