Burberry и липсата на едни 29 тона… пластмаса

x

Каква е първата ви асоциация, когато чуете „Burberry”? Почти сме убедени, че е „бежово каре”. Не се изненадвайте, че познахме, британската модна къща е световно известна именно с това.

Има обаче и още нещо, с което може да свързвате бранда – неговите нови  еко инициативи.  Да, знаем, че е различно от модата, но е не по-малко значимо от нея. И отново – да, напоследък всички говорят за „спасяване”, „рециклиране”, „опазване”… Това са теми, по които трябва да се говори. Много да се говори! И да се действа…

От есента на 2018-та Burberry се присъедини към големия брой модни марки, които в последните години предприеха сериозни и отговорни стъпки към опазване на околната среда. Първата крачка, която брандът направи, е да преустанови използването на животински кожи в колекциите си. Което е повече от похвално!



След първата стъпка към промяна от тяхна страна, ние решихме да насочим отново поглед към Burberry и да разберем какви са целите им за настоящата година.

Открихме, че според докладите на компанията, до 2025-та година ще се спре използването на пластмаса за опаковане на всички продукти от марката. И по-точно – до шест години, всички опаковки, които Burberry използва ще бъдат направени от материали, подходящи за повторна употреба, рециклиране или компостиране.

Към настоящия момент брандът е спрял ламинирането на етикетите и пликовете си. Планът е досегашните покрития, пазещи от дъжд, върху еднократните чанти да бъдат изработвани от поне 30% биопластмаса, която може да се компостира.



До края на годината пък марката планира да замени всички пластмасови закачалки, използвани в луксозните бутици, с техни еко-наследници. Наличните пластмасови да бъдат изпратени за рециклиране.

Тези стъпки може би изглеждат малки за такава мащабна компания, особено в модната индустрия. Истината обаче е, че само с елиминирането на ламинирани опаковки  и пластмасови закачалки Burberry ще спести на планетата около 29 тона пластмаса. При това до края на 2019!



Радваме се на всяка крачка към промяна и очакваме следващите им иновативни решения! А до тогава – ние също можем да бъдем двигатели на промяна и подобно на големите брандове да започнем (ако все още не сме) да печелим своите малки битки в борбата със замърсяването.


Текст: Ани Георгиева

Снимки: Pinterest

 

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Слънчеви очила от FENDI

Слънчеви очила от FENDI Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Рокля от SELF-PORTRAIT

Рокля от SELF-PORTRAIT Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дънки с висока талия от SAINT LAURENT

Дънки с висока талия от SAINT LAURENT Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Блуза от Erdem

Блуза от Erdem Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Въпреки  дъждовното време, днес каним слънцето на разходка!

Ако сте пропуснали
Най-четени