Декември е месец на равносметките. Спомняме си всичко, което ни накара да се усмихваме или малко да тъжим, нещата, които ни забавлявха и всички щастливи моменти. Днес обаче идва ред на модните равносметки – нещо, от което имаме нужда, за да внесем доза критичност в начина, по който посрещахме много идеи за стил и красота през годината. Какво се случи през 2015 година, което не искаме да виждаме и през следващата? Ето нашите големи седем победителя!
Чехлите-обувки Gucci с „козина“. Тези удобни чехли се превърнаха в тотален хит, откакто Алесандро Микеле ги показа на света с първата си колекция като творчески директор на марката. Някои дори нарекоха точно този модел „обувка на годината“. И те наистина изглеждат удобни, но практични ли са всъщност? Отворената пета и ниска подметка позволяват ходилата да се цапат лесно и сякаш на пръв поглед има нещо много сбъркано в тези обувки. Стартовата цена за чифт беше 900 евро и нагоре.
Вижте още: С грижа за всяка женска фигура: Как да избираме зимни палта
Коса като дъга. Разбираме, че да сме различни понякога изисква жертви. Големите момичета обаче променят стила си, части от облеклото, експериментират с височината на обувките и други подобни стилистични идеи. Дъгата в косата обаче остава запазена марка на тийнейджърите и онези момичета в началото на 20-те си години, които тепърва трябва да разбират кои са модните решения, които ги радват най-много. Никога няма да видите Анджелина Джоли или Виктория Бекъм с такава коса, нали?
„Голата“ рокля. Роклите, които са прозрачни или от материи с цвета на кожата, описващи тялото и провокиращи асоциации за голота. С такива сме виждали известни личности от Дженифър Лопез до Бионсе и всички до една изглеждат някак посредствено и неестетично. Сексапилът отдавна не свързваме само с очевидната показност на твърде много гола кожа, а с финото допълване на женската фигура от дрехата – правилната дреха!
Вижте още: Авангардът като начин на живот или на… обличане
Златото на Pat McGrath. Особено поставено и носено по подобен начин – без грим, със странна коса или пък в комбинация със същия цвят „злато“ по очите. Харесваме идеята за различни опити с декоративната козметиката, но златното червило просто е твърде много за един обикновен, а дори и необикновен ден.
Търде високите цени на дрехи, които изглеждат като грешка. Модният свят е много пъстър и идеите на дизайнерите не може и не трябва да влизат в едни и същи релси. И ние харесваме всякакви деконструктивни идеи, модата като изкуство и така нататък. Но, когато Кание Уест няколко сезона поред прави опити да влезе в гилдията на дизайнерите и се опитва да продава прокъсани пуловери за около три хиляди евро и на цени по-удачни за висша мода, е някак нелепо.
Вижте още: Носталгия по едно незабравимо детство с… гумени ботуши
Контурирането по грешен начин и на всяка цена. Безкрайно харесваме ефекта от правилното прилагане на тази техника. Можете да видите повече за правилното кнтуриране ТУК. Когато обаче гримирането буквално се превърне в цапаница и някаква форма на абстрактно изкуство по лицето, е по-добре резултатът да не се показва нито на улицата, нито в Instagram.
Абсурдно малките дамски чанти. Явно през тази година не беше достатъчно жените да носят дамски чанти с разпознаваеми имена. Играта стана по-сериозна – много от модните брандове пускаха колекции миниатюрни дамски чанти, реплики на своите иконични модели и ги продаваха на двойно по-високи цени от тези с оригинални размери. Дали тези мини чанти бяха само тренд или дизайнерите ще продължават да ни карат да се питаме какво да вземем приоритетно с нас, остава да видим и през 2016 година.
Текст: Стефи Стоева
Снимки: Press
Вижте още:
За уютa, зимата и шопинга по никое време или… в точния момен
Надписи, слогани, поп арт и цветове в детайли от улиците на големите градове