Седмица на модата в Милано през погледа на Антония Йорданова

x

antonia-yordanova-1


Антония Йорданова е личност с ярък  стил, която умее да създава ефектни и изненадващи образи, интерпретирайки нестандартно тенденциите. Дизайнер на българската модна марка KNAPP, която е сред събитията в модния ни живот през последните години. Специално за Fashion Inside тя сподели впечатленията си за отминалата Седмица на модата в Милано…

Преди да се впусна в разсъждения и страсти по последната миланска модна седмица, бих искала да направя едно кратко, но наложително уточнение: наивно или не, с поглед в миналото или през погледа на крайно критичен човек – аз гледам на дрехата, като на произведение на изкуството. Аз не харесвам тези дрехи с ниска производствена цена и лъскава табела, в които масово хората припознават класа и стил. Аз искам да се затворя в едно парижко ателие и да си избода пръстите, но след няколко седмици сърцето ми да прескача пред рокля, за която знам, че биха загинали стотици, може би хиляди жени. Това, че модата всъщност отдавна и безмилостно се е превърнала в индустрия без задръжки и идеали, различни от финансовите постъпления ме натъжава, а Милано е градът, в който тази реалност е водеща сила.

Също така не мога да не отчета факта къде се намирам, докато пиша и се вълнувам от това, което все още наричаме мода, а всъщност говорим за един безмилостен и пълен с тъжна, бързооборотна продукция пазар, който просто се старае да се съобразява със съответните локални особености. Няма как да се абстрахирам от средата, в която вирея, но не мога да не съм наблюдател и на всичко онова, което се случва отвъд нея и ме побърква всеки ден. И когато стане дума за стил не е нужно да си затваряме очите пред факта, че в България това е феномен със страшни и изродени проявления. Именно у нас „селебритата“ се обличат в Moschino и Dsquared, опорочавайки ги в моите очи до степен да не мога да гледам на тях сериозно. Затова признавам, че да се вгледам по-внимателно именно в това, което видяхме в тази модна столица, намерих голяма доза предизвикателство – Милано не е любимата ми модна столица. Тя е най-комерсиалната и близка до потребителите, които нямат време и нужда да разберат повече от това, което достига най-бързо и лесно до тях като послание и като олицетворение за модерно, за must have. Милано е център на достъпния и смилаем лукс, на сладникавия поп арт, който вече направо ни дави в мечета, цветни кръпки и логотипни десени. Това, обаче има и своите добри страни: не се затруднявам да изброя ценните според мен имена и да опитам да се аргументирам защо смятам, че някои от най-популярните (у нас поне със сигурност) марки демонстрират предимно творческа изнемога.


collageprada


Ако говорехме за Париж щях да съм припряна и разколебана как да степенувам всички имена, които успяват да ме развълнуват, но, когато говорим за Милано, започвам уверено с PRADA! Последователна, задълбочена, безкрайно прецизна по отношение на силуета, текстурите и цветовата гама, Миуча Прада за мен е неповторима. Колекциите ѝ приличат на художествена експозиция повече, отколкото на обичайно модно представяне. Рядко има дизайнер, чиито дрехи да разпозная безпогрешно и винаги със задоволство, че това не ми е коствало усилия, а само наслада от характера и стила, които надгражда.
Тенденцията модните компании да допълват сезонните си кампании с имиджови филми бе наложена иммено от PRADA още през 2008, когато излезе Trembled blossoms, в който се влюбих и все още си гледам понякога, ей така, да ми стане красиво. Бих казала, че макар мнозина да ги последваха, именно техният опит е добрият и показателен за успеха на този тип колаборации – тази есен работиха с Дейвид О’Ръсел и всички са безкрайно впечатлени. А аз си въздишам по колекцията – фантастична, изпълнена с множество съвършено помислени и поставени детайли, майсторска игра на плътност и прозрачност, на чисти линии и пищни акценти, на приглушени тонове и ярки докосвания. Ще познаете PRADA по нестихващата страст по 20-те, 30-те и 40-те години на миналия век.


collagegucci


Не съм вярвала, че ще го кажа, но съм възхитена от GUCCI! За мен дълги години споменаването на това име беше повод за скептицизъм и лека досада от предсказуемата, съвсем конвенционална елегантност и разбиране за женственост и сексапил. Алесандро Микеле, обаче сякаш е докоснал тази марка с вълшебна пръчица! Вече няколко години дизайнерът прави такива заклинания и магьосничества над колекциите, че една от най-комерсиалните до скоро марки, се е превърнала в приказка. Като приказка (и то каква!) ми въздейства и последното представяне – приглушена светлина, много розово, мъгла от умерено дозиран пушек и възхитителен стайлинг – напълно ново GUCCI! Такова, което ме кара нетърпеливо да се вглеждам във всеки детайл, за да видя, че в колекцията има от всичко – от популярните спортни заемки, в напълно нова светлина – почти кутюрни, през пищни бродерии, комикс принтове, жакардови тъкани в живописни тонове до безкрайни редове блестящи пискюли – да има разкош! Декоративна, фантасмагористична и напълно съвършена, такава я усещам и преразглеждам с възхищение, колекцията за следващата пролет.


collagevivetta


В графа „приказки“ поставям и Vivetta! Бранд, който открих едва преди 2-3 години, за да разбера, че съществува от 2009 насам и да си дам сметка, че с удоволствие бих срещнала лично Вивета Понти. Следвам в инстаграм марката и всеки пост е истинска наслада, каквато донесе и последното дефиле. И ако GUCCI историята беше като някакъв психаделичен прочит на „Магьосникът от Оз“, то Vivetta по-скоро е в настроение а ла „Палечка“ – момичешки фриволни рокли с къдрички, флорални бродерии, кокетни якички и кукленски панделки – такава познавам Vivetta и изненади нямаше! Само надграждане на любимата стилистика по отношение на пропорции, колорит и майсторски баланс в използването на материите и текстурите – нещо, което за мен е висш пилотаж в моженето, а любим и винаги чудесно вписан мотив остават декоративно изведените профили на човешки лица, които често действат повече като затварящ контур на перфектното място.


collagepucci


Не мога да не спомена и принтовете на PUCCI, които сякаш едва сега усетих като убедително възраждане на характера и идеологията на бранда от 60-те. И тази колекция е посветена на забързаната жена, на тази, която все повече търси удобството. В първата част на представянето линията на дрехите сякаш беше напълно лишена от специфика. Макар свежи и ярки, роклите и леките връхни дюс дрехи, бяха на път да ме откажат, когато в един момент започнаха да се точат едни смели, направени сякаш с размах огромни декоративни принтове и там вече усетих, че гледам внимателно. Марка с внушителна история и категорично разпознаваем облик със своите щампи и сериозен имидж, сякаш едва на третата година от съвместната работа с Массимо Джорджети, успявам да не го намеря скучен като творчески директор на PUCCI.


dg000


00000


Макар модната критика от популярни печатни и електронни медии по света, ласкаво да разясни, че с последната си колекция Dolce&Gabbana за пореден път са показали гордостта си от това, че са италианци и са направили още една стъпка към това да са по-близо до своите клиенти и последователи, аз лично се усещам изтощена от тази „близост“ – от всеотдайни майки – италианки с наследниците си на ръце, през рокля с пица и доматен сос с босилек до вечните слънчогледи, залети обилно със злато и нашивки, ами, задъхвам се, не ми е интересно. Същото, а и повече от това отегчение чувствам и към хартиените кукли на Джеръми Скот, особено и от факта, че и те бяха поднесени „имиджово“ от Джиджи Хадид – и те. Хубаво е да има идеи, виц, послание, но аз обичам кукления шик на Moschino и не ми липсва характера и умната закачка –  малко ми дотегна от господин Скот.


collagefinish


Няма как да пропусна и традиционно живописното бохо на ROBERTO CAVALLI, което е още по-бляскаво и шармантно, пречупено през творческата призма на Питър Дъндас, както и лекото си озадачение от Ferragamo. Оставам очарована от лекотата, с която MAX MARA поддържа баланса между класика и новаторство, по един ненатрапчив и лек начин.

Текст: Антония Йорданова

Снимки: Press

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

На ръба на уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени