Годината е 1997, модната компания е Fendi, а дизайнерът на аксесоари – Силвия Вентурини Фенди. Досетихте ли се за какво си мислим? Става въпрос за чантата, която всички жени искат; чантата, превърнала се в синоним на френски стил – Нейно Величество „the Baguette“. Време е да погледнем назад към миналото, за да разберем настоящето.
View this post on Instagram
It Bag fever
Феноменът, който Силвия Вентурини Фенди създава през 1997 г., а именно чантата Baguette, и до днес остава символ на френския шик, като едновременно с това поставя началото на така наречения „It Bag fever“ – еуфория по една единствена чанта, обикновено траеща не повече от 6 месеца. Случаят с модела, създаден от Fendi преди повече от 20 години, не само предизвиква фурор в модните среди, но и излиза извън всякакви рамки до голяма степен и благодарение на любимия на милиони дами по света сериал ,,Сексът и градът“. В него героинята на Сара Джесика Паркър – Кари, се появява точно с Baguette чанта докато крадец на улицата се опитва да я обере в сезон 3, епизод 17. След излъчването на епизода, чантата на Fendi бива издигната в култ.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Между риска и успеха
В края на 90-те, Силвия Фенди поема огромен риск с решението да създаде известната чанта. Но нима успехът може да съществува без риск? През 1997 г. чантите предлагани от големите брандове са с доста по-внушителен размер като например моделът на Prada – PRADA Nylon Backpack, а клиентите ги обожават. Идеята за малка чанта първоначално бива приета със скептицизъм от колегите на Силвия. Въпреки тях, тя настоява и защитава планирания модел, който е вдъхновен от характерния френски хляб – багета, като взаимства дори името му. Лекотата, с която французойките носели хляба си под ръка и финесът, който излъчвали докато го правят, е източникът на вдъхновението, за което говорим. Естествено логото на марката заема значителна част от чантата и привлича погледа. Формулата на дизайнера проработва и бива повече от успешна. Чантата на Fendi е създадена във всевъзможни цветове и от разнообразни материи, за да се избегне повтарянето и отегчението. Baguette е първата чанта, за която жените започват да бъдат включвани в списъци за чакащи в големите магазини, за да могат да я получат. Модната история е променена завинаги.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Да останеш на върха или влиянието на една чанта
След Кари Брадшоу, всяка дама мечтае да притежава новия модел. Известни личности, сред които Парис Хилтън, Наоми Кембъл, Дженифър Лопес и други, спомагат за разпространението на популярността и влиянието на иновативната Baguette. Вълнението около чантата се задържа много повече от обичайните 6 месеца или просто един сезон, когато става въпрос за дрехи или аксесоари. Може би тайната се крие именно в това, че все пак една чанта крие в себе си много повече възможности да се превърне в актуална, но и същевременно да възвърне инвестицията на създателите си. Като аксесоар, тя може да бъде носена от всички жени, без значение дали те са високи, ниски, закръглени или руси. Чантата отива на всеки и може да бъде купена от всеки.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Нова идентичност
Невероятният дебют на Baguette през 97-ма води със себе си многобройни продажби и смело може да твърдим, че чантата се продава като топъл хляб. Въпреки годините, тя продължава да бъде желан аксесоар в гардероба дори и на милениалите. Пътят към успеха не е лесен, а адаптивността е от ключово значение дори и за Fendi. Съществуват повече от 1000 варианта на Baguette, като някои от тях са и в различен размер. Самата Силвия споделя, че чантата Baguette днес има нова идентичност и продължава:
Baguette е като най-добрата ви приятелка, която никога не ви оставя, променя се с времето, приемайки нови идентичности, но всички от тях въплъщават гените на Fendi.“
View this post on Instagram
View this post on Instagram
За модерната жена
Завещаното от 90-те ще продължава да буди вдъхновение и любопитство. Такава е и чантата Baguette, а Fendi много добре го осъзнават. Тази година по време на Седмицата на модата в Ню Йорк компанията представи новите модели на класическата Baguette. В дигиталния свят, Fendi разпространи и три модни видеа, всяко, от които заснето в Шанхай, Хонг Конг и Ню Йорк, промотирайки последно създадените Baguette чанти. Приканвайки дамите да станат част от модната вълна, хаштагът #BaguetteFriendsForever също бе разпространен. Силен ход от страна на бранда в момент на убийствена конкуренция в интернет пространството и надпревара за надмощие сред модните гиганти за поредния последовател.
Истината е, че без значение от рекламите, Baguette чантата е като всяка модерна жена – бързо променяща се, адаптираща се към условията, с характер, вярна на класиката, но никога скучна. Пазеща традициите, но приемаща новостите, красива, но не само. И такава трябва, а и по-всичко изглежда, че ще остане. А вие имате ли своя Baguette?
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Жана Митева
Снимки: Instagram, Pinterest