Всяка колекция на Виктор Хорстинг и Ролф Сньорен оставя дълготрайни впечатления след края на ревюто. Още помним дефилето от 2015 г., на което моделите носеха маски на кукли, както и онова от 2017 г. с емблематичната рокля-креват, която продължава да се появява периодично в социалните мрежи. Моделите на Viktor & Rolf не са просто дрехи, те са сценография!
За новата си колекция, която дизайнерското дуо показа преди броени дни на Седмица на модата в Париж, вдъхновението идва от Instagram поколението. Пищни рокли с провокативни послания за всяка житейска ситуация, с които дизайнерите минават на viral ниво. Моделите от колекцията са цветни и наподобяват на сладкарски изделия, изработени от тюл и украсени с послания, вдъхновени от меме-културата, интернет и свръх употребата на изявления и слогани в модата през последните години.
„I’m not shy I just don’t like you” („Не съм срамежлива, просто не те харесвам“) е едно от посланията, изписани върху обемна бяла рокля, а друга – безкрайно дълга и изработена от сини и бели къдрици от тюл, заявява категорично „NO“ с ярко червено букви, заемащи почти половината от предната част на дрехата.
Обемна рокля в отровно зелено е украсена с „Амстердам“ и огромно листо марихуана и успешно може да послужи за луксозна туристическа реклама, докато „F* This I’m Going to Paris“ и роклята с надпис „Freedom“ тепърва ще бъдат използвани като лозунги в Instagram и Facebook.
Без колебание си запазваме ярко розовата „Get Mean“, както и тази с цветовете на дъгата, носеща категоричното послание „Leave Me Alone“. Моделът с надпис „No Photos Please“ със сигурност ще се появи в близките месеци и в публикациите на не един инфлуънсър, а „I am My Own Muse“ вече е собственост на певицата Риана.
Като се замислим, напоследък не сме виждали толкова много тюл на едно място! Но това все пак са рокли за съвременни принцеси, нали?!
Текст: Нора Атанасова
Снимки: Viktor & Rolf