10 луксозни бранда, които познават възхода и падението – (Част 2)

x

Продължаваме с втората част от брандовете, които не само носят почти вековни традиции, минали са през трудни периоди, но са намерили пътя към възхода и сега са сред най-уважаваните и предпочитани представители в света на лукса. И още останали са верни на себе си, като са намерили начин да съчетаят философията си с модерните технологии. Продължаваме.


rols-royse


Rolls-Royce
Не беше толкова отдавна времето, когато ролс-ройс-ове се появяваха доста рядко по улиците на Лондон и Ню Йорк. на тези автомобили се гледаше, както на „Титаник“ – с голяма доза снизхождение. От 70-те години на 20-ти век, когато бранда подаде заявление банкрут (го спасяват само 250 милиона паунда публични инвестиции), до 2003 год., когато е купен от концерна BMW, компанията честно затвърждава своя статус на легенда в английската автомобилна индустрия.
През 2003 г. настъпва оживление, когато на пазара се появява новия Phantom, последван от Phantom Drophead Coupé за любителите на кабриолети, а после – Ghost и Wraith, също наименувани на класическите модели на бранда.
Въпреки това BMW продължава да действа предпазливо заради печалния опит на конкурента Maybach, който сочи, че при обемните лимузини съществува реална възможност да не се получат исторически обрати, ако прекалено често се пускат нови модели. Миналата година бе обявено пускането на Dawn – едва четвъртото ново попълнение откакто марката е собственост на немския концерн. Кабриолетът с две врати е специално създаден за пътешествие из английските графства и насочен към верните поклонници на марката в качеството на автомобил за уикенда.


Stulina.com-Borsalino-Milan-Fashion-Week-1


Borsalino
Италианските федори до скоро се свързваха основно с романи като „Крилете на гълъба“ – почивка в Лидо, добрия стар европейски стил и всичко подобно. Днес марката със 150-годишна история успява да задоволи всевъзможни модни вкусове със своите ушанки, романтични барети, кожени модели и дори бродирани с помпони. Съчетанието между ретро силует в комбинация с ярки цветове и впечатляващи на допир материали, превръщат Borsalino в класика и задължителен елемент от гардероба на любителите на изискания стил. През 2009 г., когато мотопедите са в своя апогей, бранда пуска линия луксозни шлемове, в които отново перфектно се съчетават ретро звученето и съвременните технологии.


Hublot-Big-Bang


Hublot
Швейцарската марка часовници, основана през 1980 г., от самото си създаване ходи по ръба между лукса и комерсиалността. Основателят й Карло Кроко все още се смята за създател на едно от най-успешните ноу-хау с неговите гумени каишки. Освен това, часовниците с марка Hublot винаги са смятани за луксозни, но практични аксесоари за мъжете, търсещи приключения. Тази философия е заложена и в името на компанията, и в дизайна, Hublot в превод от френски означава „прозорец“, и сходството със самолетен люк, подчертан с 12 фирмени винтчета около циферблата. Въпреки това през 2000 г. стана ясно, че компанията трябва да определи своята публика. Тези, които могат да си позволят моделите на Hublot, често предпочитат конкурентните марки, а тези, на които бранда подхожда по имидж, не винаги могат да си ги позволят.
Новата си история бранда започва да пише благодарение на швейцарския бизнесмен Жан-Крод Бивер, назначен за мениджър на марката, от новия собственик LVMH. Бивер пуска превърналия се в явление модел Big Bang, прави компанията спонсор във Формула 1 и на световното по футбол, и хоп Hublot стават едни от най-известните часовници в луксозния сегмент.


Goyard-New-York-City-Store-8


Goyard
Марката за пътнически куфари е основана година преди Louis Vuitton и преди време се е радвала на обичта на Роми Шнайдер, Карл Лагерфелд, Жорж Помпиду (един от бившите президенти на Франция) и Хабиб Бургиба (един от водещите политици и бивш президент на Тунис). През втората половина на 20-ти век бранда е на крачка от това да остане само история без капка обновяване и развитие.
През 1994 г. компанията е купена от Жан-Мишел Синьол, колекционер и дългогодишен любител на Goyard, който успява да я върне към живот. Преди няколко години тя предизвика истинска сензация и бе назована за новата „Vuitton“ – също толкова стара френска марка, доставчик на аристократи и известни личности, която също така е в крак с времето, но остава вярна на традициите. Основната разлика между двата бранда е, че куфарите и чантите на Goyard се произвеждат единствено във Франция и разходите за маркетинг не са основното перо. Днес модели на марката с удоволствие ползват Гуинет Полтроу, Марион Котийар и Виктория Бекам, което се превръща знак за стил и качество, символ на производство, в което е вложена мисъл, не само средства.


sexy-jewelry-shoot-repossi5


Repossi
До момента, в който дъщерята на основателя Гайя Репози оглавява италианската ювелирна компания, марката произвежда единствено скъпи, привличащи погледа бижута, но лишени от всякаква фантазия. Златните колиета и гривни могат да бъдат видени по възрастните дами в Монако, които ходят с палто от норки при почти летни температури, но в кутийката за украшения на младите стилни дами, е почти невъзможно да се открие модел на Repossi. До скоро.
Гайя се оказва прогресивна млада жена, която започва да прави смели, авангардни накити, напълно в унисон с духа на времето. Днес пръстена за всички пръсти и „усуканата“ гривна White Noise от бяло и жълто злато е мечтата на всяка влюбена в лукса дама. Бижутата се продават не само в бутиците на площадите Вандом в Париж и Бомарше в Монако, но и в Net-a-porter, често присъстват на страниците на Vogue и i-D, което е обективно доказателство за актуалност. А моделите, които Гайя създаде през 2010 г. съвместно с Александър Уанг отдавна са включени в графата колекционерски притежания.

При тези десет бранда, както и в една друга любима наша история – тази за компанията Jimmу Choo – се откроява един общ елемент – напипването на пулса на времето и претворяването му в добри идеи. Комбинацията от двете винаги е успешно начинание. Независимо през колко креативни спадове преминава преди това.

Текст: Ивайла Влахова

Снимки: Press

Вижте още: 

10 луксозни бранда, които познават възхода и падението – (Част 1)

Стил + графити = Vandal

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Блейзер от BALMAIN

Блейзер от BALMAIN Може да купите от тук  

Препоръки от седмицата

Дамска чанта от VALENTINO

Дамска чанта от VALENTINO Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Елек от PETER DO

Елек от PETER DO Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Игра на принтове.

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ