Фиби Фило с първо интервю от новата си ера

x

Когато преди няколко години Фиби Фило обяви, че ще напуска Celine, това предизвика истинска вълна от загриженост и възхищение в света на модата. Нейната решителност да напусне поста на креативен директор на една от водещите модни къщи отразяваше не само нейното желание за промяна, но и нещо много по-важно – необходимостта от лично и професионално развитие.

Постовете, „На кого ни оставяш Фиби“, не бяха малко в социалните мрежи и наистина – кралицата на минимализма нямаше на кого да ни остави. Celine пое по друг път под артистичната дирекция на Еди Слиман, а Фиби изчезна от модното поле и се появи чак сега, седем години по-късно със свой едноименен бранд.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Philo Diary (@phoebephilodiary)


Първата колекция от личния й бранд се изкупи буквално за два дни от верните й фенове, които я чакаха да се завърне с нови сили, но и с добрите стари дизайни. На третия ден обаче дойде и най-голямата критика – цените й са много високи. И да, цените й са наистина конкурентни с тези на The Row, които с най-голямо удоволствие си сложиха короната на „кралиците на тихия лукс“ след като тя се беше оттеглила от модните прожектори.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Phoebe Philo (@phoebephiloarchive)


Какво очакваме да видим от Фило отсега нататък? Това се чудехме всички, а да получи отговори на този въпрос успя модният редактор на The New York Times, Ванеса Фридман.

Ключовите моменти в дългото интервю са няколко – прямота, дълголетие и ценообразуване.

По характерния си начин Фило предлага своята гледна точка към модата, комуникацията и живота. Тя остава категорична в убеждението си, че прекомерното разказване на истории и публичността на дизайнерите са ненужни в модната индустрия. Вместо това тя подчертава значението на автентичността и прямотата, както в работата си, така и в нейните взаимоотношения.

„Не смятам, че има нужда от огромните количества „разказване на истории“, които се случват сега.  Няма нужда от това от модните къщи. До известна степен нещо или ти харесва, или не. Ако някой ми разкаже история, това няма да ме накара да го харесам повече. Това е палто. Това са чифт панталони. Оценявам прямотата.“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by @phoebephilo


Подходът на Фило към дизайна е интуитивен и отзивчив към нейната среда и личен опит. Тя отхвърля идеята за сезонните колекции. Иска да изгради един вечен гардероб за клиентите си с парчета, които ще „остаряват красиво“ с времето.

Въпреки нежеланието си да се съобразява с нормите на индустрията, Фило признава необходимостта от адаптиране и развитие на бизнеса си. Тя планира да обърне внимание на практическите аспекти на своята марка, като изглаждане на политиката за връщане. Мисли да отвори физически пространства за марката си и евентуално да организира шоута в бъдеще, като същевременно остава внимателна към хуманния аспект на модата на фона на другите големи модни къщи.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by @phoebephilo


Фиби Фило не се извинява за високите цени на своите дизайни, а по-скоро подчертава, че качеството и вниманието към детайла имат своята цена. Тя вярва, че дизайните трябва да бъдат изработени с висок стандарт на качество и да бъдат разглеждани като инвестиция във времето и стила на клиентите си. Така че, въпреки че цените могат да са по-високи, Фило счита, че те са отражение на стойността и уникалността на нейните творения. Въпреки това, с появата на по-широк спектър от дизайни, може да има и по-голямо разнообразие в цените, включително и по-достъпни опции.

Истината е, че Фиби познава добре своите клиенти. Тя знае кои са хората, които я „разбират“ и тя много добре разбира тях. И като се замислим, тя не казва нищо шокиращо – да, трябва да създаваме гардероби, които са вечни, и да инвестираме в аксесоари, които могат да се носят от няколко поколения. Да, естествено, че етичното заплащане е правилното. Това е и главното, което вдига цените на предлаганите от нея продукти – едно е колекция създадена от екип от 100 души работещи в Европа, друго е изнесена фабрика в далечна държава, позната с нехуманните си условия за работа. И не на последно място – Фило самата си знае цената. Името й винаги ще продава, защото то е равно на съвременност, мода и стил.


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петъчен стайлинг по две.

Ако сте пропуснали
Най-четени