Вече 150 години „LousVuitton“ е синоним на стил и класа. Чантите и куфарите с така разпознаваемото лого виждаме в ръцете на популярни личности, оказали влияние върху модата и културата отпреди Първата световна война, та до днес.
Какво се крие зад историята на култовата марка? Как името на занаятчията, който опакова багажа на богатите французи, става символ, желан от всеки моден фен?
Богато илюстрованото луксозно издание ЛУИ ВЮИТОН – ИСТОРИЯТА НА ЕДИН КУЛТОВ МОДЕН БРАНД на Карън Хоумър надниква в миналото, когато се поставя началото на семейната фирма, и проследява как еволюират през годините идеите за пренасяне на багаж, въплътени в чанти и куфари с всякакви размери и предназначения.
Бляскавият успех на фамилия Вюитон започва през далечната 1854 година в работилничка за опаковане, минава през преосмисляне на пътническия сандък и акостира в съвремието ни с невероятна пъстрота и разнообразие, без да изневерява на първоначалния замисъл – удобство, шик, стил.
Какво е „Монограм“? Кои известни дизайнери на облекло и аксесоари обвързват творчеството си с мисията да съхранят и развият наследството на компанията? Защо всички звезди обичат „Луи Вюитон“? Все въпроси, на които ще намерите отговори сред страниците на изданието.
Ще ви споделим само, че на дефилето Пролет/Лято 2003 са представени чантите „Multicolore“, които са традиционният „Монограм“, но преосмислен в трийсет и три цвята на бял фон.
Историята на „Multicolore“, започва през 2002-ра когато Марк Джейкъбс се свързва с Такаши Мураками – съвременен япопски художник, и му споделя идеята си да превърне емблематичните „Монограм“ в анимационни образи. Дизайнерът си представя сътрудничеството като Уорхолски попарт и предоставя на Мураками пълна свобода. Получените дизайни стават емблематични. В „Multicolore“ „Монограм“ е преосмислен в трийсет и три цвята на бял фон, а в някои варианти цветчетата на традиционния „Монограм“ са заменени с мили kawaii изображения. Колекцията „Вишнев цвят“ представя версията на Мураками на традиционното японско цвете, преплетено с традиционния кафяво-бежов „Монограм“, а в лимитирани серии са представени традиционните за художника комиксови персонажи. Дизайните са разнообразни, сред тях е „Монограмуфлаж“ – камуфлажната версия на емблематичния „Монограм“, представена през 2008 година.
В последвалото преплитане на изкуство и бизнес Мураками взима дизайна „Монограм“ и го използва в своите картини и скулптури. През 2009 година в Музея за съвременно изкуство в Лос Анджелис е показана ретроспекция на японския художник, която включва много от дизайните му за „Луи Вюитон“.
Тази и още много истории ще намерите в красивото, луксозно издание, достатъчно малко за да носите в чантата или куфара, и достатъмно интересно за да задържи вниманието ви за дълго време!
И ако все още нямате възмоност да притежавате нещо с магичните букви LV, то поне книга за утеха можете да поръчате ТУК.
Текст: Fashion Inside
Снимки: Hybrid Books