С мисъл за бъдещето – как го правят големите

x

Вчера отбелязахме Световния ден на Земята. Малката синя планета, която наричаме наш дом, и за която за съжаление не се грижим много добре. И ако за обиновените хора това все още е далеч от съзнанието, то големите брандове все по – често започват да дават заявка за устойчиво развитие на производството си, и грижа за хората и околната среда.

Ще ви разкажем за начините, по които два от любимите ни модни гиганта се опитват да допринесат за едно по-светло бъдеще за природата, а и за хората в неравностойно положение.



Acqua for Life на Giorgio Armani 

Глобалната инициатива за чиста вода на Giorgio Armani потвърждава ангажимента си към този природен ресурс, върху който все по-силно и по-негативно въздействат климатичните промени.

Водата вероятно е елементът, до който се чувствам най-близък. За мен водата е
символ на живота и регенерацията, но също така на мир и покой. Достъпът до чиста
вода несъмнено е едно от най-големите предизвикателства през 21-ви век.” Джорджо
Армани



От всички природни бедствия обезпокояващите 90% са свързани с водата. По-честите и интензивни наводнения замърсяват и без това нестабилните водни ресурси и унищожават съществуващи водни системи; по-дългите периоди на суша пък са причина за пресъхването на извори. Хората, живеещи в бедност, са особено уязвими на драматичното въздействие на климатичните промени поради своята зависимост от нестабилни системи за водоснабдяване и канализация, недостатъчна защита от страна за институциите и ограничен достъп до финансиране. Днес повече от 2 милиарда души живеят в страни, в които има значителен недостиг на прясна вода. От тях 1 на 10 нямат никакъв достъп до чиста вода. До 2025 г. половината от населението на света ще живее в райони с недостиг на вода. Хората се нуждаят от надеждно снабдяване с вода, която да е налична по време на наводнения, суша и природни бедствия. Защото с чиста вода те могат да се предпазват от болести, да посещават училище, да изкарват прехраната си и да бъдат по-подготвени.

Acqua for Life е инициатива на Giorgio Armani, насочена върху осигуряването на достъп до питейна вода в региони с недостиг на вода в световен мащаб. Тя е създадена през 2010 г., годината, в която Организацията на обединените нации призна правото на вода и канализация за човешко право, като тя е ангажимент на бранда още оттогава. През 2021 г. нивото на кумулативно финансиране, което Acqua for Life предоставя на своите стратегически партньори през годините, ще достигне границата от 10 милиона евро.

Acqua for Life се ражда от толкова проста, колкото и фундаментална философия: че водата е един от най-важните елементи на живота, тъй като тя създава живот и дава сила за живеене. И все пак 1 на 10 души в световен мащаб нямат достъп до чиста вода в близост до домовете си.


От 2010 г. Acqua for Life е инициирала проекти за вода в 20 държави: Аржентина, Боливия, Бразилия, Гана, Голям Китай, Хаити, Индия, Кот д’Ивоар, Кения, Мадагаскар, Малави, Мексико, Непал, Никарагуа, Папуа Нова Гвинея, Сенегал, Шри Ланка, Танзания, Уганда и Зимбабве.
Acqua for Life започна 2021 г. с осем активни проекта, включително три нови проекта в Индия, Мадагаскар и Малави, като общо трябва да достигне над 125 000 души.

Достъпът до чиста вода има положително социално-икономическо въздействие върху здравето и поминъка на общностите. Мисията на Acqua for Life е чрез своите проекти да помогне на хората да си възвърнат правото на питейна вода и канализация.



Градините Ourika на YSL Beauty

Градините Ourika се намират в района на Атласките планини в Монако. Това иновативно начинание,
което първоначално започва през 2013 г., се развива през годините и води до появата на няколко области за отглеждане и ботанически изследвания. Те са разделена на три отделни области. Първата област се състои от 64 парцела, където се произвеждат и добиват растенията, които се използват в продуктите на YSL Beauty. Втората област, наречена „ботаническа колекция“, се използва за тестова област за експерименти с нови съставки. Областта „Наследство“ отдава почит на Ив Сен Лоран и страстта му към цветята чрез култивацията на 12 ключови растения и цветя. Градината може да се похвали с над 200 ботанически вида, както и лаборатория за наблюдение и експерименти, за да продължат изследванията и иновациите във всички продукти на YSL Beauty. От започването на проекта през 2013 г. това уникално пространство е дом на редица забележителни дарове, включително непрекъснатия добив на шафран, реколтата от невен, която се използва за Touche Eclat и орехови листа за линията Top Secrets, нар за Rouge Volupte Shine и линията Pure Shots с ирис, слез, смокини и лунен кактус от 2018 г.



„Мисията на общностните градини Ourika е да се наблюдава, култивира и защитава
природата, за да се умножи това, което тя предлага“, казва Стефан Бези, международен
генерален мениджър на Yves Saint Laurent Beauty. „Надграждайки върху наследството на
господин Ив Сен Лоран, този проект възобновява обещанието на марката да очарова, като разработва иновативна и социално отговорна програма, свързана със земята.“

YSL Beauty приема дългосрочен подход към проучването, създаването и иновацията. Като създава първата си градина Ourika, посветена на отглеждането на козметични съставки, YSL Beauty предприема иновативен подход към проучването с пространство, изцяло отдадено на ботаническата наука.



Освен че допринасят за опазването на околната среда, общностните градини Ourika са иначинание, което подкрепя женското предприемачество и финансовата независимост на жените. Тази безпрецедентна социална програма се стреми да популяризира уменията и наследствените занаяти на местните общности, като същевременно създава възможности за кооперативна работа на 32 жени. През последните пет години работата на тези жени се е развила по начин, който ги насърчава да разширят своите умения, като включва не само работата в самата градина, но и управлението на производствени разсадници, продажбата на зърнени храни , чайове и бисквити и дори класове за готвене за туристи. За да подкрепи тази работа, YSL Beauty се стреми да осигури справедливо заплащане за тези жени, като им гарантира минимална цена, основана на покупната цена, както и бонус за развитие.
Целта за в бъдеще е по-нататъшното развитие на цикъла на това експериментално и емблематично пространство, като продължим да насърчаваме и стимулираме онези, които обработват земята, за да могат да пожънат всичко, което са посели. Силата на тези градини е в тяхната способност да трансформират, да инициират и да култивират промяна.


Текст: Fashion Inside/ПР

Снимки: ПР

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

С маратонки към офиса.

Ако сте пропуснали
Най-четени