Добър vs. Лош шеф: Открийте десетте разлики

x


Професионалният ни живот е неразривно свързан със сравнението, което ще се опитаме да направим между добрите и лоши шефове. Не сме фенове на това така лесно да слагаме етикети на хората, особено на по-висшестоящите от нас в йерархията на работното място. Има обаче ръководители, на които откровено се възхищаваме и такива, с които не желаем да комуникираме. „Една от причините толкова много шефове да бъдат лоши се корени в това, че те не знаят как да бъдат уверени и в същото време не разбират нуждите на своите служители”, казва Робърт Сътън – професор по мениджмънт в Станфорд. И все пак, интересува ни кои са признаците, по които да ги познаем – онези, които прекрасно се справят с отговорността да отговарят за своите подчинение и другите, с които не искаме да имаме взимане-даване за нищо на света.



Добрият шеф:

Иска да чуе мнението на хората от екипа си и го прави с умението на добър лидер;

Установява силни връзки с екипа, създава предпоставки членовете му също да комуникират свободно и със същата лекота общува с бизнес партньори;

Фокусира вниманието си към дългосрочни цели;

Не игнорира възникналите конфликти и проблеми, а активно участва в решаването им;

Зачита личното време и пространство на своите служители;

Знае, че понякога е възможно да греши и признава пропуските си, търси обратна връзка;

Знае, че работи за нещо много по-голямо от личните си интереси;

Дава свобода на членовете на екипа си да се развиват и напредват в това, в което са най-добри;

Открива златната среда между емоционалност, сериозно бизнес поведение и факта, че въпреки всичко – и той е човек, и нищо човешко не му е чуждо;

Дава обратна връзка на своите служители, опитвайки се да помага градивно на тяхното израстване, без да ги приема като потенциална конкуренция.



Лошият шеф:

… е човек, който може да ви накара да смените изцяло полето на професионална реализация, да се преквалифицирате и да избягвате всякакъв личен контакт с него;

Вярва, че всичко е въпрос на личен интерес и бизнесът се върти единствено около него и приходите за него;

Никога не поощрява служителите си, не само финансово, а и емоционално;

Не търси обратна връзка от екипа си;

Напуска стаята и разговора, преди той да е завършил и не изслушва хората, с които комуникира;

Не признава грешките си;

Заплашва хората, с които работи;

Прехвърля личните си проблеми върху поведението си в служебната атмосфера;

Работи на принципа „разделяй и владей”;

Съсредоточен е единствено в дребните детайли, а не в големите и дългосрочни цели.

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

Офис атмосфера като на кино

Лошо офисно момиче? Не, благодарим!

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Миди рокля с колан от SELF-PORTRAIT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Кожен колан от SAINT LAURENT

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дълъг елек от MAX MARA

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Миди рокля от ALTUZARRA

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

С бодра крачка към уикенда.

Ако сте пропуснали
Най-четени