Джорджо Армани – властелинът на модата

x


„Елегантността не е в това да бъдеш забелязан, а в това да бъдеш запомнен”, твърди италианският дизайнер Джорджо Армани и няма как да не се съгласим с него при условие, че вече четиридесет години модната му империя стои на върха. Известният италианец създава компанията си „Armani” през 1975 г. на 41-годишна възраст. Създавал е дрехи както за едни от най-богатите и известни мъже и жени на планетата, така и за полицията, таксиметрови шофьори и дори прави дизайна на обложката на книгата с песнопения на папата.



Джорджо Армани е роден на 11 юли 1934 г. в Пиаченца, Италия. Първоначално учи медицина в университета в Болоня, но след две години напуска, за да се отдаде на служба на италианската армия във военна болница. Опитът там му помага да осъзнае, че медицината не е неговото поприще. През 1957 г. Армани започва работа като мърчандайзер в популярния универсален магазин La Rinascente. Следва стаж и работа при Нино Черути, а след това е фрийлансър в различни големи модни компании. Целият този опит носи на Армани самочувствие и умения.



Усъвършенствал таланта си и понатрупал завиден опит, италианският дизайнер е готов да стартира собствена марка. Приема предложението на приятеля си Серджо Галеоти да създадат заедно компания и така двамата бизнес партньори официално представят Giorgio Armani S.P.A., която предлага мъжка и дамска конфекция.

Бизнесът на двамата партньори постепенно се стабилизира и печели все повече и повече международни успехи. През 1980 г. марката набира популярност и в САЩ. През тази година Армани приема отговорната задача да създаде костюмите за героя на Ричард Гиър в „Американски жиголо”. Огромният успех на филма и перфектната комбинация от коприна и шивашки умения помагат на Армани да стъпи на американския пазар и да добие още по-голям световен успех.



Следват поръчки за костюми на различни тв и кино продукции, сред които „Miami Vice” и „Недосегаемите”. Дрехите на италианския дизайнер превземат и червения килим на различни светски събития. През 1982 г. сп. „Time” го слага на корицата си и така Армани става вторият дизайнер (след Кристиан Диор), превърнал се в емблема на американския успех. Причината е повече от ясна. В края на 90-те години на миналия век дизайнерът може да се похвали с над 2 000 магазина в цял свят.

През 2005 г. Армани подписва партньорство с Emaar Properties, с които създава серия от хотели и курортни селища. Концепцията им е фокусирана върху елегантността, хармонията и стилът на живот със запазена марка Armani. Първият хотел от веригата е отворен през 2009 г. в Дубай, а година по-късно – и в Милано.



Джорджо Армани е носител на редица престижни отличия, след които Световната награда за изкуство „Leonardo da Vinci”, наградата на Дино Ферари за Най-влиятелен моден дизайнер в света, а през 2008 г. Армани получава и Орден на почетния легион  (от Никола Саркози).

Най-голямото отличие за Джорджо Армани обаче и до днес си остава любовта на почитателите и поддръжниците му. Дизайнерът ще остане в историята на модата с архитектурния си флуиден стил, който е синоним на елегантност. Променяйки дефиницията за мъжки костюм и дамски стил, марката „Armani” е един от вечните  символи на лукса.




Текст: Велиана Симеонова

Снимки: Press

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Цял бански от Sun Diva swimwear

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта от MARNI

Дамска чанта от MARNI Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Фиба за коса със Swarovski

Фиба за коса със Swarovski Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

За перфектно лято!

Ако сте пропуснали
Най-четени