Джорджо Армани на 89 – страст, риск, упоритост

x

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Днес, 11 юли, един от най-великите модни дизайнери на всички времена има рожден ден.

След впечатляващата колекция Armani Privé висша мода есен/зима 2023-2024, оцветена в червено, черно и златно, която Армани представи на 5 юли в Париж, си припомняме няколко любопитни факта за момчето, родено в Пиаченца, правило дрехи за кукли от парцали и впоследствие, едва след 40-ата си година, изградило огромна модна империя.



 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Щял да става лекар

Армани е роден в обикновено семейство в Пиаченца, малък град южно от Милано. Като малък се интересува от театър и анатомия. Често брат му Серджо организира импровизирани пиеси в дома им, а Джорджо прави дрехите на куклите от парцали. Въпреки тези ранни прояви на таланта си, Армани решава да учи медицина. На третата година прекъсва, защото осъзнава, че това не е за него, освен това му прилошава по време на практическите занятия.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Искал да бъде режисьор

Създава своята компания през 1975 г. и тя се разраства до империя, генерираща годишни приходи от 1,6 милиарда долара. Джорджо Армани е един от най-уважаваните дизайнери в света, твори мъжко и дамско облекло. Но първоначалната му истинска страст е да бъде режисьор. В свое интервю веднъж признава, че е неосъществен актьор, режисьор и продуцент. Обаче успява да запази връзката си с Холивуд, което подобри популярността на бранда му в Щатите.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Приятел със звездите на червения килим

Армани никога не е криел, че намира за естествено да работи със звезди, които ще представят дрехите му на червения килим. За такава чест в света на модата дизайнерите често трябва да инвестират в различни знаменитости, като периодично им подаряват дрехи. В замяна, когато дойде времето на Оскарите например, повечето от звездите се чувстват длъжни да носят дреха на този дизайнер, който ги е обличал през цялата година. Но Армани не прави така. Той смята за нормално да е приятел със знаменитостите и изборът им да облекат някоя от неговите дрехи да е продиктуван от факта, че наистина харесват творенията му.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Кариера на 40

До 40-ата си годишнина Джорджо Армани работи като декоратор на витрини за мъжка мода и като дизайнер в модна къща Nino Cerruti. Направил е и няколко индивидуални колекции под други марки, преди да създаде своя собствена марка. Получава помощ от партньора си в живота Седжо Галеоти, който го насърчава да вярва в себе си. Двамата започват заедно в малка стая, където Армани проектира дрехите си, а Галеоти ги продава на различни универсални магазини още преди да бъдат ушити. Продават старата си кола, за да финансират първата колекция, но парите са недостатъчни и се наложило Армани да рисува точките върху плат, тъй като не можели да си позволят да купят плат с този десен. През 1975 г., когато Армани представя първата си колекция мъжко и дамско облекло, Италия преживява трудни икономически времена. Въпреки това колекцията има голям успех и следват огромни продажби в най-големия американски универсален магазин Barney’s.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Не прави само дрехи

След като появата му на модната сцена предизвиква огромен международен взрив в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век, Армани бързо започва да предлага и други артикули. Те допълват концепцията му за мода и красота. Всеки от тях почти винаги е създаден по подобен начин – след като творецът е бил разочарован от определена услуга или интериор. Например Армани създава своя верига хотели, ресторанти и кафенета по целия свят, които винаги са придружени от неговите магазини. Интериорите в тези места са по негов дизайн и следват цялостната насока на линията Armani – изчистеност и минимализъм. Под шапката на Армани са Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Beauty, Armani Junior, Armani/Casa, Armani/Dolci, Armani/Fiori, Armani/Hotels, които включват детска линия дрехи, шоколади и сладкиши, цветарски магазини и др.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Първият дизайнер, който показва колекциите си на живо в Интернет

Истински иноватор, Армани често е първи в това, което прави. Търси начини да провокира публиката и успява да усети пулса на тенденциите. Например през 2007 г. решава да покаже една от колекциите си на живо онлайн. Терминът live stream не е нещо ново днес и всички марки го правят, особено по време на Седмиците на модата. Когато Армани решава да го направи за първи път, повечето хора смятат, че е твърде рисковано, защото творенията му могат да бъдат копирани веднага. Той обаче е свикнал продуктите му да са обект на имитации така или иначе и решава да поеме този риск.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Забранява прекалено слаби модели да участват в ревютата му

През 2006 г. Армани беше първият дизайнер, който забрани участието на прекалено слаби модели в ревютата си. Той настоява за здравословен външен вид на жените, за нормално тегло и форми. Изразява категоричното си мнение срещу анорексията, като се опитва да обедини всички дизайнери зад това. Причината е смъртта на 22-годишния уругвайски модел Луисел Рамос, която се е подложила на гладуване в продължение на 3 месеца, за да бъде слаба.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by @glamfendi



Класика и иновации в едно

Армани не смята, че колекциите трябва да се създават всеки сезон, и казва, че не вижда необходимостта модата да препуска с толкова бързи темпове. Въпреки това не спира да предлага на феновете си нови и нови дизайни. Мъжките и дамските сака, както ги познаваме, се дължат на Джорджо Армани и желанието му да създаде комфорт и лекота в гардероба на съвременния човек. За тази цел той премахва подплънките и търси възможно най-фините и гъвкави тъкани. Често неговият стил е описван като толкова семпъл и изчистен, че може да се нарече минималистичен. И все пак не е. Има игривост, има чувственост. Той винаги избира един елемент, който да бъде на фокус. Казват, че през 70-те години Армани взел щипка от строгия мъжки гардероб и я сложил в дамския (и обратното). Така постига мекота и баланс в крайната визия. Армани осигурява на жените естетическа еманципация. В мъжкото облекло премахва скучното възприемане на костюма като униформа и предлага повече вариации. Нагледен и емблематичен пример за това е филмът „Американски жиголо“ и облеклото на Ричард Гиър в него.




 

View this post on Instagram

 

A post shared by GK (@gilbertkann)


„За да създадете нещо изключително, вашето мислене трябва да бъде безмилостно фокусирано върху най-малкия детайл.“

„Всеки, който има страст по отношение на това, което прави, ще има по-добър шанс да се свърже с бъдещите поколения, отколкото тези, които просто следват преходните тенденции. Поне работата му ще има отличителен характер и това е, на което хората реагират, вярвам го.“

„Това е проблемът на света днес: никой не иска да поема рискове, да рискува да бъде себе си.“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


„Творя за истинските хора. Мисля за нашите клиенти през цялото време. Няма никаква стойност в създаването на дрехи или аксесоари, които не са практични.



 „Предпочитам да гледам към естествената жена. Една жена трябва да бъде смела, за да остарее, а не отчаяно да иска да изглежда по-млада от възрастта си.“

„Не е добра идея да съчетавате обувките си с чантата твърде строго. Заложете на леко доловимо сходство.“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


„По време на модно ревю искам дрехите да говорят. Усилието, което влагам в работата си, трябва да бъде уважено.“

„Нямам формула, която да предам. Винаги съм го правил по мой си начин. Дори днес държа на своята независимост. Това е най-ценното за мен. Страст. Риск. Упоритост. Последователност. Това е моята професионална история.“






Текст: Деси Найденова

Снимки: Getty/Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Петъчен стайлинг по две.

Ако сте пропуснали
Най-четени