Джорджо Армани на 89 – страст, риск, упоритост

x

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Днес, 11 юли, един от най-великите модни дизайнери на всички времена има рожден ден.

След впечатляващата колекция Armani Privé висша мода есен/зима 2023-2024, оцветена в червено, черно и златно, която Армани представи на 5 юли в Париж, си припомняме няколко любопитни факта за момчето, родено в Пиаченца, правило дрехи за кукли от парцали и впоследствие, едва след 40-ата си година, изградило огромна модна империя.



 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Щял да става лекар

Армани е роден в обикновено семейство в Пиаченца, малък град южно от Милано. Като малък се интересува от театър и анатомия. Често брат му Серджо организира импровизирани пиеси в дома им, а Джорджо прави дрехите на куклите от парцали. Въпреки тези ранни прояви на таланта си, Армани решава да учи медицина. На третата година прекъсва, защото осъзнава, че това не е за него, освен това му прилошава по време на практическите занятия.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Искал да бъде режисьор

Създава своята компания през 1975 г. и тя се разраства до империя, генерираща годишни приходи от 1,6 милиарда долара. Джорджо Армани е един от най-уважаваните дизайнери в света, твори мъжко и дамско облекло. Но първоначалната му истинска страст е да бъде режисьор. В свое интервю веднъж признава, че е неосъществен актьор, режисьор и продуцент. Обаче успява да запази връзката си с Холивуд, което подобри популярността на бранда му в Щатите.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Приятел със звездите на червения килим

Армани никога не е криел, че намира за естествено да работи със звезди, които ще представят дрехите му на червения килим. За такава чест в света на модата дизайнерите често трябва да инвестират в различни знаменитости, като периодично им подаряват дрехи. В замяна, когато дойде времето на Оскарите например, повечето от звездите се чувстват длъжни да носят дреха на този дизайнер, който ги е обличал през цялата година. Но Армани не прави така. Той смята за нормално да е приятел със знаменитостите и изборът им да облекат някоя от неговите дрехи да е продиктуван от факта, че наистина харесват творенията му.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Кариера на 40

До 40-ата си годишнина Джорджо Армани работи като декоратор на витрини за мъжка мода и като дизайнер в модна къща Nino Cerruti. Направил е и няколко индивидуални колекции под други марки, преди да създаде своя собствена марка. Получава помощ от партньора си в живота Седжо Галеоти, който го насърчава да вярва в себе си. Двамата започват заедно в малка стая, където Армани проектира дрехите си, а Галеоти ги продава на различни универсални магазини още преди да бъдат ушити. Продават старата си кола, за да финансират първата колекция, но парите са недостатъчни и се наложило Армани да рисува точките върху плат, тъй като не можели да си позволят да купят плат с този десен. През 1975 г., когато Армани представя първата си колекция мъжко и дамско облекло, Италия преживява трудни икономически времена. Въпреки това колекцията има голям успех и следват огромни продажби в най-големия американски универсален магазин Barney’s.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Не прави само дрехи

След като появата му на модната сцена предизвиква огромен международен взрив в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век, Армани бързо започва да предлага и други артикули. Те допълват концепцията му за мода и красота. Всеки от тях почти винаги е създаден по подобен начин – след като творецът е бил разочарован от определена услуга или интериор. Например Армани създава своя верига хотели, ресторанти и кафенета по целия свят, които винаги са придружени от неговите магазини. Интериорите в тези места са по негов дизайн и следват цялостната насока на линията Armani – изчистеност и минимализъм. Под шапката на Армани са Giorgio Armani, Emporio Armani, Armani Collezioni, Armani Jeans, Armani Exchange, Armani Beauty, Armani Junior, Armani/Casa, Armani/Dolci, Armani/Fiori, Armani/Hotels, които включват детска линия дрехи, шоколади и сладкиши, цветарски магазини и др.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Първият дизайнер, който показва колекциите си на живо в Интернет

Истински иноватор, Армани често е първи в това, което прави. Търси начини да провокира публиката и успява да усети пулса на тенденциите. Например през 2007 г. решава да покаже една от колекциите си на живо онлайн. Терминът live stream не е нещо ново днес и всички марки го правят, особено по време на Седмиците на модата. Когато Армани решава да го направи за първи път, повечето хора смятат, че е твърде рисковано, защото творенията му могат да бъдат копирани веднага. Той обаче е свикнал продуктите му да са обект на имитации така или иначе и решава да поеме този риск.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Забранява прекалено слаби модели да участват в ревютата му

През 2006 г. Армани беше първият дизайнер, който забрани участието на прекалено слаби модели в ревютата си. Той настоява за здравословен външен вид на жените, за нормално тегло и форми. Изразява категоричното си мнение срещу анорексията, като се опитва да обедини всички дизайнери зад това. Причината е смъртта на 22-годишния уругвайски модел Луисел Рамос, която се е подложила на гладуване в продължение на 3 месеца, за да бъде слаба.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by @glamfendi



Класика и иновации в едно

Армани не смята, че колекциите трябва да се създават всеки сезон, и казва, че не вижда необходимостта модата да препуска с толкова бързи темпове. Въпреки това не спира да предлага на феновете си нови и нови дизайни. Мъжките и дамските сака, както ги познаваме, се дължат на Джорджо Армани и желанието му да създаде комфорт и лекота в гардероба на съвременния човек. За тази цел той премахва подплънките и търси възможно най-фините и гъвкави тъкани. Често неговият стил е описван като толкова семпъл и изчистен, че може да се нарече минималистичен. И все пак не е. Има игривост, има чувственост. Той винаги избира един елемент, който да бъде на фокус. Казват, че през 70-те години Армани взел щипка от строгия мъжки гардероб и я сложил в дамския (и обратното). Така постига мекота и баланс в крайната визия. Армани осигурява на жените естетическа еманципация. В мъжкото облекло премахва скучното възприемане на костюма като униформа и предлага повече вариации. Нагледен и емблематичен пример за това е филмът „Американски жиголо“ и облеклото на Ричард Гиър в него.




 

View this post on Instagram

 

A post shared by GK (@gilbertkann)


„За да създадете нещо изключително, вашето мислене трябва да бъде безмилостно фокусирано върху най-малкия детайл.“

„Всеки, който има страст по отношение на това, което прави, ще има по-добър шанс да се свърже с бъдещите поколения, отколкото тези, които просто следват преходните тенденции. Поне работата му ще има отличителен характер и това е, на което хората реагират, вярвам го.“

„Това е проблемът на света днес: никой не иска да поема рискове, да рискува да бъде себе си.“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


„Творя за истинските хора. Мисля за нашите клиенти през цялото време. Няма никаква стойност в създаването на дрехи или аксесоари, които не са практични.



 „Предпочитам да гледам към естествената жена. Една жена трябва да бъде смела, за да остарее, а не отчаяно да иска да изглежда по-млада от възрастта си.“

„Не е добра идея да съчетавате обувките си с чантата твърде строго. Заложете на леко доловимо сходство.“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


„По време на модно ревю искам дрехите да говорят. Усилието, което влагам в работата си, трябва да бъде уважено.“

„Нямам формула, която да предам. Винаги съм го правил по мой си начин. Дори днес държа на своята независимост. Това е най-ценното за мен. Страст. Риск. Упоритост. Последователност. Това е моята професионална история.“






Текст: Деси Найденова

Снимки: Getty/Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Кожена чанта Le Grand Chiquito – JACQUEMUS

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Облечете зимата в елегантност.

Ако сте пропуснали
Най-четени