Gucci, Versace, Armani – три различни погледа към модата и света

x

Почти неусетно Модните седмици се озоваха във втората си половина и преди да се отправим към последната ни спирка от стилното пътешествие – Париж, избрахме да ви представим три различни погледа към  света (на модата). От Милано, разбира се!  Главните действащи роли са поверени на емблематичното италианско трио – Gucci, Versace и Armani, които за пореден път  ни показаха колко разнообразни измерения има модата, и колко важни са смелите решения във всяка ситуация.



Зад завесите с Gucci

Творческият директор на Gucci – Алесандро Микеле е известен със своите умения да предизвиква. Чрез своите колекции Микеле успешно отправя послания за свобода и равенство, но и призовава към смело изразяване на личността. И задава въпроси! Отговорите, на които закодира в колекциите си, оставяйки зрителите сами да ги открият. Всеки за себе си!

Преди точно година, по същото време, например по подуима на Gucci властваха сълзите, които за щастие не бяха истински, ами основна част на грима на моделите. Е, сега Микеле отново символично „разплака” своите дами, но този път и посланието, и основните елементи на колекция есен/зима 2020 бяха различни. По-мащабни и многопластови!

Воден от идеята, че интернет размива границите между реалност и виртуалност, Микеле бе избрал в неговата колекция  всичко да бъде на показ. Буквално!  Моделите му дефилираха във  и около стъклена прозрачна капсула, на фона на целия екип от около 60 човека, които преди това се бяха погрижили за визиите им – гримьори, стилисти, фризьори и дори самият дизайнер. Идеята бе зрителите да могат да видят какво се случва зад кулисите на модата, и че ролята на всеки човек от екипа му е безценна. Нищо не беше скрито и точно заради това бе толкова емоционално!

Колкото до самата колекция, в нея осезаемо бяха вплетени нотки носталгия. Към 70-те и 90-те, към хипи културата, към естетиката на кабарето, към едуардианския стил, към бунта, но и към гардероба на малките момиченца, пълен с ученически униформи и кукленски рокли. Имаше от всичко, в съвършено добро съотношение!

„Вие бяхте нашето шоу, а ние бяхме вашето!”– с тези думи Микеле се обърна към публиката, след като ни бе предложил щедрото разнообразие и смелите ретро тенденции за следващите студени сезони. За нас беше чест и благодарим за шоуто, Gucci!





Versace – смелост на втора степен 

След като първо създадеш емблематичната зелена рокля на Дженифър Лопес, а две десетилетия по-късно предизвикаш невиждан фурор като я представиш отново, носена от самата Лопес, вдигаш сам летвата на успеха толкова високо, че да започнеш да се притесняваш, дали ще се справиш при следващия скок. Донатела Версаче обаче не свидетелства за ни най-малко притеснение, наслади се на реакциите, които предходната й колекция предизвика и направи също толкова смели ходове, при представянето на визиите за есен/зима 2020. Изненадата бе, че дамските и мъжките облекла бяха презентирани заедно. При това по доста допълващ се начин!

Идеята зад двойното ревю е била Versace да покаже равните възможности, които и двата пола имат, щом стане въпрос за мода. А това означава, че и дамите, и господата носеха принтове на зебра и тигър, розови панталони, ярки цветни съчетания, монохроматични тоалети, металически палта и обемни пуловери. Каквото за едните, такова и за другите…

Очаквано критиците не пропуснаха да отбележат, че в един момент е прекрачена границата,  и че колкото и широкоскроен да е светът на модата, все пак някъде, някой трябва да създава баланс. Е, макар и с повече дози ексцентричност Донотела за пореден път бе постигнала баланс. По своя начин!






„А“ като Armani, „А“ като адекватност 

Подобно на всяко друго ревю, в края на представянето на колекция есен/зима 2020, Джорджо Армани излезе и вдигна двете си ръце в знак на признание към своята публика. Разликата бе единствено в това, че сега публика нямаше. Воден от моментното състояние в Италия, повлияно от коронавируса, талантливият дизайнер взе адекватното решение неговото ревю да се проведе на затворени врати. Разбира се, нищо не би могло да се сравни с това да гледаш едно модно шоу на живо, но сега дигиталните медии успешно се превърнаха в пряк посланик на модата, а ние тихо благодарихме на напредването на технологиите. От екраните на телефоните си успяхме да видим много черно кадифе, нежни розови оттенъци и премерен блясък. Вярваме, че пикселите не могат да разкрият дори ¼ от красотата, естетиката и прецизността на моделите, но още по-силно вярваме, че решението на Армани бе най-доброто, не просто защото не е редно да има „пир по време на чума”, ами и защото един бранд е повече от няколко метри плат. Важни са позициите, решенията и каузите на екипа му. А при Armani те са смели и правилни, заради което за пореден път заслужи  адмирации!





Текст: Ани Георгиева 

Снимки: Vogue

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans in Dark Blue от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс панталон с набирания от KOTON

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Поло блуза с коприна от OXXO

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Wild, wild west.

Ако сте пропуснали
Най-четени