Топ 3: Диетите на 2015 година

x

 

 

 

 


 

Обещахте ли си, че тази година ще се грижите повече за фигурата си? Ако още не сте направили първата крачка, този материал вероятно ще предизвика вниманието ви. Кои са диетите на 2015? Не най-новите, а най-успешните. И U.S. News and World Report публикува класация, създадена на базата на експертни проучвания.

Dash Diet

Диетата DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension) е разработена от Националния институт по сърдечни, белодробни и кръвни заболявания на САЩ, а целта ѝ е да помогне на хората, страдащи от хипертония, да се преборят с високото кръвно налягане. Диетата обаче широко се прилага за отслабване, защото залага на разнообразна лека храна: пълнозърнести продукти, плодове, зеленчуци, ядки, бобови култури, ниско-калорични млечни продукти, риба и пилешко месо. Употребата на сол се намалява до 2-3 дневно. Ограничаването на натрия в диетата помага както за понижаване на кръвното налягане, така и за ускоряване на метаболизма и изхвърляне на излишната вода, а това води до редуциране на теглото. DASH включва в себе си 4-5 ежедневни приема на плодове и зеленчуци, 2-3 порции млечни продукти с ниска масленост, каши от пълнозърнесто брашно, пълнозърнест хляб, който е основен източник на въглехидрати и се допуска на тънки филийки 7-8 пъти дневно.

 


 

 

 

 


 

TLC Diet

Диетата TLC или „Therapeutic Lifestyle Changes Diet” е ниско-мазнинна диета, чиято основна цел е да се редуцира холестерола. В нея наситените мазнини не трябва да превишават 6% от дневния калориен прием, а холестеролът от храната не бива да бъде повече от 200 милиграма. Създадена е от Американския национален институт за програма за обучение по въпроса за холестерола и е призната от Американската сърдечна асоциация за здравословна. Важно при изпълнението ѝ е да се намалят наситените мазнини, които се съдържат в месото, млечните продукти и пържената храна. Приемат се 2500 калории на ден за мъже и 1800 калории дневно за жени. Важно е повишаването на консумацията на омега мастни киселини и на фибри, които редуцират холестерола.

Mayo Clinic Diet

Диетата на Mayo Clinic се позовава на научно доказани факти, а целта ѝ е спазването на здравословен режим на хранене с постигане на дългосрочни резултати. Храненето е съобразно с разработената в клиниката здравословна хранителна пирамида, която показва колко порции от определена хранителна група са нужни на човек, за да си достави необходимото количество калории. Идеята ѝ е близка до общоприетите хранителни пирамиди и препоръчва консумацията на разнообразие от храни, богати на хранителни вещества. Препоръчителното количество храна зависи от целите на отслабващия, както и от пола, и теглото и варира в рамките на 1200-1800 калории дневно.

Текст: Станислава Добрева

Снимки: Press

Вижте още:

Чайовете, които ви помагат да бъдете в добра форма

Обещахме да спортуваме! Ще удържим ли на думата си?

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Сникърси от STELLA MCCARTNEY

Сникърси от STELLA MCCARTNEY

Препоръки от седмицата

Суичер от ISABEL MARANT

Суичер от ISABEL MARANT

Препоръки от седмицата

Къс панталон от CHLOÉ

Къс панталон от CHLOÉ

Препоръки от седмицата

Дънки до глезена от KHAITE

Дънки до глезена от KHAITE

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Бялата тениска може да е  класика, но и  черната крие повече потенциал, отколкото предполагаме!

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ