Ивелина от Frichic.com с подробности за това какво е да си най-успешният моден блогър в България

x


През 2010 година Vogue Paris поставя българския блог Frichic.com в свой материал, разказващ за най-интересните блогъри по света – „Around The World In 45 Blogs”. Неговата собственичка Ивелина всъщност е най-успешния моден блогър у нас. Нейната любов към модата намира израз не само в шопинга и фотографията. Тя свързва увлечението си с интериорния дизайн и през 2013 година добавя и нова секция в блога си, посветена именно на този свой интерес. Ивелина регулярно посещава модни събития от световна величина. За нея са писали още много големи издания, професионално се занимава с PR и споделя, че зад красивите кадри в блога ѝ стои също и нейната търпелива майка. Успешната адаптация към модната атмосфера в Югоизточна Европа и отвъд тези граници е донесла на Frichic.com хиляди последователи и фенове. Ние също сме едни от тях и благодарим на Ивелина за любопитните подробности, които ни разказа в интервюто си за FashionInside.bg.



В първия ни разговор ти ми сподели, че си била на представянето на колекцията есен/зима 2014-2015 на H&M в Париж през март. Посещаваш ли ревюта извън България често?

Само, когато даден ангажимент го изисква. През последните години по 2-3 шоута всеки сезон в Лондон и Париж.

Кое е най-голямото ти постижение в моден аспект до този момент?

Най-щастлива съм от факта, че мога да работя с марки, на които съм била голяма почитателка, още преди да започна с блога. Но най-сладко остава интервюто за Vogue Paris и включването ми към 45-те най-добри световни блогъри.



За теб са писали във Vogue Париж и Elle Канада. Смяташ ли, че и българските модни медии са достатъчно отворени за партньорства с блогъри?

Смятам, че българските медии не проявяват достатъчно креативност в партньорството си с блогърите, може би, защото ги възприемат като конкуренция.



Смяташ ли, че модата би могла да се определи като експеримент? А блогърството?

Когато модата не е професия, тя трябва да бъде за забавление, за вдъхновение и с нея смело да се експериментира. Блогърството изисква много усилен труд, времеви ресурс, целенасоченост и много страст.

Коя е най-трудната част от това да бъдеш моден блогър?

Да успееш да откриеш собствения си глас/визия, да си автентичен и да си постоянен при преследването на целите. Да можеш често да казваш НЕ, за да не загубиш своята идентичност.



С какви проблеми се сблъсква един моден блогър в България?

Географското местоположение. Въпреки че един блог е глобално явление, марките го обвързват с конкретен пазар, който в нашия случай често не е приоритетен за тях.

Необходими ли са много големи финансови средства, за да се занимаваш с блогърство и превръща ли се блогът в бизнес след един определен момент?

Всичко зависи от приоритетите, но когато това е бизнес, то трябва да се подхожда към него по съответния начин – трябва да има план, стратегия, инвестиции, иновативност, мониторинг на пазара и постоянно преследване на възможностите.



Поддържаш своя проект Frichic.com на два езика паралелно – английски и български. От къде е по-голямата част от публиката ти – България или извън нея?

Към момента публиката е разпределена почти 50/50, като с включването на секцията за интериорен дизайн в края на 2013 г. доста бързо нарастна броя на читателите от скандинавските страни.



Имаш афинитет към интериорния дизайн. Разкажи ни малко повече за това как интериорния дизайн и модата живеят заедно в блога ти и къде откриваш пресечната точка между двете.

При мен няма разграничаване, дизайнът е дизайн. Определени линии, цветове, материи, геометрия и пропорция могат да вдъхновят както интериора, така и стила. Накратко казано: ако дадена дреха не стои добре на откритите щендери, значи няма място в гардероба ми. Минимализмът е много труден за постигане, защото изисква пренастройване на цялостния начин на мислене и отдалечаване от заобикалящата ни среда.



Кой стои зад професионалното изпълнение на снимките в блога ти?

Моята много търпелива майка.

Би ли започнала да създаваш собствена марка дрехи и смяташ ли, че България е готова да посреща още модни експерименти като твоя?

Не, нямам влечение към това да създавам материални неща, тъй като в същността си аз се занимавам с ПР и маркетинг, а не съм моден специалист/дизайнер. Да вдъхновявам, да усещам какво ще допадне на читателя и да си сътруднича с марки, с които споделяме обща естетика, е най-удовлетворяващият резултат от „работата” с блога.

Интервю: Стефи Стоева

Снимки: Frichic.com

Вижте още:

Прея: слънчевото момиче на родната музикална сцена

„Талантът сам по себе си не е достатъчен.“ Милко Бояров: българинът, който създава бижута извън контекста

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Асиметрична жилетка от вълна и кашмир от ALEXANDER MCQUEEN

Асиметрична жилетка от вълна и кашмир от ALEXANDER MCQUEEN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Малка кожена чанта от CHLOÉ

Малка кожена чанта от CHLOÉ Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бели боти от MONCLER

Бели боти от MONCLER Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Черно поло с копчета от BALMAIN

Черно поло с копчета от BALMAIN Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Безкрайно синьо като небето…

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ