В началото на август, когато вече тотално сме се отдали на почивка и офис дрескодът е в съвсем друго измерение на модното ни съзнание, идва точният момент да ви представим един възроден тренд, изваян по рамките на летните ни фантазии. Бохо шик – разказвали сме ви за него неотдавна и ако сте забравили историята и основите на този така обичан от времето феномен, съветваме ви да си припомните тук. Днес ще си поговорим за новата му, алтернативна и свежа версия и защо именно тя се появява на тренд радарите този сезон.
Първите спомени за бохо шик вълна в моя съзнателен живот се появяват на времевата линия някъде около 2015. Фестивалът „Коачела” тъкмо набираше популярност по нашите ширини, коронките от цветя започнаха да се появяват по панаирите, а първата генерация лайфстайл влогърки пълнеха онзи кафяв и тъмносин Instagram със преекспонирани снимки на аутфитите им. Българските плажни клубове блещукаха от отражението на светлините в металическите временни татуси и невероятно модерните за времето си iPhone 6s в розово злато… Също като бохо шик, горното описание може да ви звучи много ретро, но именно това му дава възможност да се прероди и спечели своята аудитория в лицето на няколко поколения.
Ако има една ключова дума, която да изпълва със смисъл цялото съдържание на тенденцията, то тази дума е свобода. Дизайнерите, като чувствителни и артистични души, сякаш все още не могат да се отърсят от влиянието на пандемията и търсят своя изход от творческия кафез, в който бяха заключени. Да търсим отговори в миналото е достъпно, лесно и обикновено ефективно. Няма нужда отново да подхващаме наратива за цикличността на модата, кръговия й характер и мантрата „всичко се връща”, защото всичко това се е доказало многократно.
Какво ни води точно към бохо шик? Защо се обръщаме точно към него, точно сега? Изключително просто и логично е. Както споменахме малко по-горе, ядрото на естетиката се моделира от свободата. Има ли по-подходящо време за свобода от… сега?!Свободата на мисълта, лишена от крайни срокове, напрегнати ситуации, колеги с проблемни тийнейджъри, закъснелия градски и поредните изцапани маратонки. Свободата на духа, лишен от безкрайния лабиринт на социални мрежи, скролване и харесване, просто защото няма какво друго да правиш в шест вечерта, в делничен ноемврийски ден, когато навън вече е тъмно, 3 градуса е и в листа със задачите има повече отметки, отколкото някога е имало. Свободата на тялото, което не е сгушено в перфектно наслоения ви аутфит от 193 части и не е в следколедна будна кома от преяждане с… ами с какво ли не.
Това са само някои от предпоставките бохо шикът да се завърне точно тук, точно сега и да изглежда по-добре от всякога. Как да го приложите без да изглеждате като копие на Сиена Милър или Никол Ричи през 2006? Тук идва нашата роля. Ще разшифроваме тенденцията през погледа на някои от моите лични фаворити и интерпретациите им…
Alberta Ferretti
Топла, приветлива и земна – това е визията на марката. Невероятно майсторство, непоколебимо изпълнение, качествени материи и най-важното за мен: ярък творчески почерк. От леките и ефирни платове, през работата с мъниста и камъни, до дизайните на една кука. Достоен класически (в случая) прочит.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Chloé
Прехвърляме се в един своебразен майсторски клас по дифузия на трендовете. Виждаме вдъхновението от Ренесанса, за което ви споменахме в материала с любимите ни принтове, който може да видите тук + фриволната природа на бохемски силуети. Изтънченият стил и естетика на Chloé може би са една идея „по-безопасни”, но това определено не ги прави скучни.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Altuzarra
Дръзки принтове, прилягащи само на смелите. Дизайните на бранда ви гарантират погледи по улицата, на плажа и практически навсякъде, където ги носите. Чувствени, екзотични, но преплетени с чистите линии на геометричните мотиви. Балансирана концепция за стил.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Zimmermann
Zimmermann е доказателство, че бохемският дух безпроблемно прескача континенти. Цветни и еклектични, обагрени с флорални мотиви и съчетани с неутрални аксесоари като деним и кожа.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Boteh
Според списъка за най-добри бохо брандове на австралийското издание на Vogue, Boteh е сред най-обещаващите дебютанти на модната сцена. Колекциите им са като синоним на безгрижието, което ни носи огромни количества положителна енергия по време на летните месеци.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Etro
Най-доброто за финал… (поне в моите очи). Etro е брандът, който има бохо шика, заложен в ДНК-то си. Той е първата ми асоциация, когато чуя бохо, ала освен първата вероятно и най-любимата. Многопластов дизайн, разпознаваем стил, усет за модерност, преоткриване и сега. Олицетворение на бохемската енергия и естетика.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Текст: Наско Фотев
Снимки: Freepik/Unsplash/Instagram