Пътува ни се. Момент, може би ще звучи по-добре по този начин: ПЪТУВА НИ СЕ! Много, ама наистина много ни се пътува. Именно заради това бяхме истински развълнувани да видим новата круизна колекция на Chanel.
Тази година Виржини Виар бе избрала да представи новите си модели в Южна Франция, и по-специално в онзи вълшебно-слънчев регион, наречен Прованс. Конкретната локация е небезизвестното селце Les Baux-de-Provence, или ако трябва да сме напълно точни: моделите дефилираха в Carrières de Lumières – място, което редовно се превръща в домакин на разнообразни изложби и спектакли, а през 1960 г. е било избрано от Жан Кокто и за декор, по време на снимките на филма „Завещанието на Орфей”. Точно този филм е и основното вдъхновение на Виар, но преди да ви разкажем за самата колекция, нека се върнем още малко назад във времето…
Вижте тази публикация в Instagram.
Мадмоазел Шанел и Жан Кокто са били близки приятели, които често работили съвместно. Жан е нарисувал някои от най-знаменитите портрети на Коко, докато тя пък се е заемала с голяма част от костюмите за неговите продукции и постановки. Запазвайки традицията всяка нова колекция на модната къща да обръща поглед и към живота на Габриел Шанел, Виар се е вдъхновила от силното приятелство между Коко и Жан, изгледала няколко поредни пъти „Завещанието на Орфей”, пътувала лично до Les Baux-de-Provence и след това била категорична, че именно това е търсеното от нея вдъхновение за новата круизна колекция.
А колкото до резултата – той очаквано е едновременно класически, но и някак смел. Точно в стил Виржини Виар. Колекцията е изцяло графична, с ненатрапчиви цветни акценти, но пък трябва да признаем – и с доста открояващи се пънк-рок елементи, които не се виждат често в моделите на френската модна къща.
Вижте тази публикация в Instagram.
Вижте тази публикация в Instagram.
Цветната палитра следва напълно познатия почерк на Chanel – черно и бяло, само бяло, само черно, а после отново черно и бяло. На места – пастелни цветове и то деликатно интегрирани в емблематичния туит. Въпреки властващата монохромност обаче, не оставайте с идеята, че крайната цел на колекцията е била елегантност в най- класическия й вид. Съвсем не! Търсеният ефект е внушаването на усещането за свобода. Свободата да бъдеш себе си, да избираш, дори да излизаш от рамките на познатото и комфорта. Всичко това е изразено чрез графичните тениски, мрежестите чорапогащници, кожени ресни и някои и друг по-нетипичен принт…
Преди да въздъхнете, че тук няма нищо в стил Chanel, освен цветовете, то бързаме да споменем присъствието на костюмите от туид и на класическите сака, които този път обаче са достойно интерпретирани в доста по-свободни (и дори на моменти смели) комбинации. А колкото до познатите черни рокли, те също си имат своето запазено място в колекцията – къси, кадифени и театрално наметнати с дантелени пелерини, са готови за всички приключения, в които изберем да ги включим.
Вижте тази публикация в Instagram.
Вижте тази публикация в Instagram.
За изненада или не, Chanel Resort 2022 е поредната колекция, чрез която Виржини Виар остава вярна на основните кодове на модната къща, но и си позволява да се движи „в духа на новото време“. И въпреки смелостта, или може би точно заради нея, си мислим, че и Коко Шанел и Жан Кокто щяха да одобрят колекцията. Всъщност сме сигурни, защото и двамата са ценили свободата, във всичките й форми!
Вижте тази публикация в Instagram.
Текст: Ани Георгиева
Снимки: Instagram