Chloé: кога, защо и други историии

x

Основана от Габи Агион, богата египетска емигрантка, чието име не се помни както това на нейната марка, Chloé е първата парижка модна къща от висок клас, която продава „pre-a-porter“ мода, с която я познаваме днес.

Когато Габи Агион пристига в Париж, тя не може да не забележи изкривено според нейните представи изглежда първата жена, която вижда изобщо. Не харесва особено дизайните на Christian Dior, чиито поли „New Look“ накараха целия моден свят да обезумее. Агион не иска строгият, суетлив, изумруден вид на моделите от епохата на онази висша мода. Вместо това Габи търси луксозни изделия, които са младежки, свежи и женствени. И понеже не може да ги намери, сама ги създава. Светът се запознава с Chloé.



Марката не е отговорът срещу скуката на богата жена – както всички изобретения, тя е по-скоро отговор на необходимостта. Chloé е създадена за живота, който водят жени като Агион и нейните приятелки. В разгара на парижкия haute couture Габи Агион представя нова концепция: луксозна и готова за носене мода или „pre-a-porter“.

Първата колекция на дизайнера е вдъхновена от тоалети, които самата тя вижда младите момичета в египетските спортни клубове да носят. Линията се състои от шест  рокли от памук – бледосиньо, сладко розово, бежово, черно, бяло и полунощно синьо. Тя ги показа в прочутото кафене на Флор, на Левия бряг. Името на колекцията е взето от приятел, чието име Агион обича – Chloé Humyans.

Не бих могла да използвам името си във връзка със семейството си, които от снобизъм вече говореха за това как „Габи работи “, споделя Агион за избора на име за модната си марка. С първата си колекция тя установява високия бохемски облик на Chloé. Днес колекциите на модната къща все още могат да бъдат описани така, както първоначално са били замислени: лесно, елегантно, женствено, бохемско и шик облекло. За да гарантира, че брандът й винаги е в крак с времето, Агион назначава в Chloé десет млади дизайнери. 60-те години на миналия век например донесят реколта от свежи таланти, сред които Жерар Пипар, Максим де Ла Фалез, Мишел Розие, Грациела Фонтана и най-забележителният – Карл Лагерфелд.

От 1964 до 1983 г. Лагерфелд привлича редактори на млади женски списания с работата си за Chloé. Дизайните му постоянно се променят и често са описвани като „революционни“. През годините 1987-1992 г., ерата на супер моделите, е назначен дизайнерът Мартин Ситбон. Тя освежава стареещата дизайнерска къща. С добавянето на повече унисекс дизайни и въвеждането на модели като Линда Еванджелиста, тя съживява Chloé. А след това пък Карл Лагерфелд се завръща отново – до 1997 година.

След второто напускане на Карл се присъединяват три млади дами – британски дизайнери. През 2000-те Стела Маккартни, Фиби Фило и Хана МакГибън наследяват титлата, а и отговорност творчески директор на къщата. Дизайнерите от същата тази епоха представият аксесоари и нова линия: See by Chloé. Най-известният от тези аксесоари е чантата Paddington, първата модна“чанта на чантите“.

Днес модната къща се оглавява от Наташа Рамзи-Леви, която е на поста творчески директор от 2017г. Тя улавя същността на Chloé, но все пак я прави и модерна – точно това, което е искала и Габи Агион!





 

Текст: Мила Стоянова

Снимки: Pinterest

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Teddy coat късо

Teddy coat късо палто Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Гащеризон от GIVENCHY

Гащеризон от GIVENCHY Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Пуловер от BALMAIN

Пуловер от BALMAIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Гащеризон от BALMAIN

Гащеризон от BALMAIN Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Понеделник + рокля? Неочаквано добра комбинация през всеки сезон!

Ако сте пропуснали
Най-четени

ВЗЕМИ 15% ОТСТЪПКА

ЗА FASHION INSIDE SHOP

АБОНИРАЙ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН И ПОЛУЧИ 15% ОТСТЪПКА ПРИ СЛЕДВАЩАТА ТИ ПОРЪЧКА!

АБОНИРАЙ МЕ