Фарел и Louis Vuitton – добра ли е комбинацията?

x

Първата колекция на Фарел Уилямс за Louis Vuitton стана основна тема на дискусии в модната индустрия, много преди да се появи на модния подиум. Назначаването на тази позиция отново накара всички да спорят за културата на знаменитостите и ролята на дизайнерите в съвременната мода. Някой нарече решението на LVMH да назначи знаменитост на такъв висок пост „визонерски“, докато други прогнозираха пълния провал на този съюз. Още по-интересно беше какво ще подготви екипът на модната къща под ръководството на музикант и продуцент.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by HIGHSNOBIETY (@highsnobiety)


Това не е първото навлизане на Фарел в модата, но определено е най-сериозното му – и нивото на отговорност този път е съвсем различно. Особено като се има предвид, че мълвата носеше имената на Джонатан Андерсън, Грейс Уелс Бонър и Мартин Роуз. Но Уилямс имаше сериозно предимство със статуса си на звезда и лична подкрепа на Александър Арно – наследникът на всемогъщия Бернар Арно. Следователно нещата се получиха в полза на Фарел.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)


„Загрявката“ за представянето на първата колекция започна няколко дни преди самото шоу. Първо дойде сензационната рекламна кампания на Louis Vuitton с бременната Риана, държаща цветни нови версии на емблематичната чанта Speedy в двете си ръце. След това дойдоха няколко допълващи поста на Уилямс. После се разбра, че в името на бъдещото модно шоу мостът Пон Ньоф е блокиран за два дни, което парализира целия трафик в този район на Париж. Черешката на тортата беше корицата на последния брой на The New York Times с анонса на шоуто точно на корицата.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by badgalriri (@badgalriri)


Въпросът е дали самото шоу оправда тази мащабна подготовка? От медийна гледна точка, абсолютно. Всички медии пишат за шоуто, разчленявайки всичко до последния детайл – от нещата в колекцията до звездните гости на първия ред. Фарел и екипът на Louis Vuitton успяха да съберат може би най-мощната „група за подкрепа“ – Риана, A$AP Rocky, Beyoncе, Jay Z (който също така излезе на сцената след шоуто), Ким Кардашян, Наоми Кембъл, Зендая и много други дойдоха до Париж за модното събитие.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kim Kardashian (@kimkardashian)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr Naomi Campbell (@naomi)


Но самата колекция неизбежно предизвика много спорове.

Музикант, стайл икона, обществен лидер, предприемач, продуцент и дори хотелиер. Притежателят на цяла палитра от таланти е успял да демонстрирал всичко това в шоуто на Louis Vuitton.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by @skateboard


Дизайнер ли е Уилямс? Определено не. Не и в обичайния смисъл на думата, което означава, че той е по-скоро отговорен за общата посока на колекцията, отколкото за конкретните дрехи и силуети. Но тази посока повдигна и много въпроси – например за уместността на военна тема под формата на камуфлажен печат в днешните условия. Други прочетоха този принт като пикселиран деним, който по-скоро прави препратка към видеоигрите и към емблематичното  Damier каре на LV. Но то е комбинация от двете. Фарел има голямо влечение към военния камуфлаж и често се появява в дрехи с този принт. Така че тази комбинация на каре в „камо“ не е случана и определено има потенциал за статут на бъдещ хит. Както и чантите Speedy във всички цветове на дъгата.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)


Като по учебник Фарел премина през историята на къщата и намери допирни точки с нея. Той върна историческото лого на Marque L. Vuitton Dеposеe, което използва за украса на дънки и чанти. Той върна старото (без шега, историята му датира от 1888 г.) каре Damier, играейки с цветовете – синьо, червено, бордо, смарагд, горчица – и текстури – карето беше пренесено в дънкови костюми и гащеризони, и в кожени панталони и бомбър якета и палта. Тази „пикселизирана“ версия на Atari Damier е създадена от американския съвременен художник ET Artist, който отразява връзката между технологиите и изкуството в своите работи.







Уилямс не забрави и обувките. Едни от тях са достойни за миймове и идват под формата на чехли-лапи от овча вълна. И други са под формата на мъжки Мери Джейн от кожа. С помощта на „хотелските“ чехли той припомни, че е създал един от най-добрите хотели в света The Goodtime Hotel в Маями. Той продължи арт посоката на Louis Vuitton (поставенa преди време от Марк Джейкъбс) с Хенри Тейлър, който е автор на емблематичната вселена на музиканта-продуцент. Героите от общността на афро-американците, символите на борбата за правата на чернокожите станаха бродерии върху дрехи и аксесоари.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)


Но видяхме ли визията на Фарел като дизайнер в колекцията?

Колекцията е по-скоро отражение на собствения му стил. Брандираните университетски бомбъри. Сака със същите къси панталони. Умишлено рапърски total looks в The Louis Vuitton Lovers Presents щампи, много злато и кристали-кристали-кристали.

Фарел Уилямс всъщност е кралят на този “new look” в уличната мода. Той е дендито на стрийт облеклото и го доказва от много време насам – както в личния си гардероб, така и в сътрудничество с марки, от adidas до Chanel, и в собствените си проекти, като Billionaire Boys Club.




В навечерието на шоуто Уилямс обяви колекцията облечен със сако с написи Pupil и King, обяснявайки, че се чувства едновременно като студент и като крал в Louis Vuitton. Но изглежда, че в колекцията видяхме повече от ученика Фарел, и по-малко от краля.

Фарел създаде дрехи, които той би носил за модна къща със сериозна история и още по-сериозно влияние. Колекцията със сигурност е свежа и има игривостта и естествения позитивизъм на Фарел Уилямс, но всичко това, което видяхме можеше да бъде представено като капсулна колекция или колаборация. От мъжката линия на LV очакваме повече, очакваме най-доброто. Очакваме да го води истински крал, а не студент, който да се учи в движение.



Тук не помогна дори опитът на Фарел да опакова всичко в „разказ“ за Louis Vuitton – чрез символа на слънцето като източник на радост и самонаслаждение, чрез новата общност LVers, през пътя към Париж като история за саморазвитие – всичко това изглежда принудено, пресилено, създадено само за да оправдае култа към личността, към Фарел, в колекция за култова модна къща.


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Getty / Instagram

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата
Препоръки от седмицата

Кожена чанта Le Grand Chiquito – JACQUEMUS

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Облечете зимата в елегантност.

Ако сте пропуснали
Най-четени