Модната седмица на катарзиса: най-доброто от Милано (част 2)

x

Милано – модно вдъхновение, породено от вроден усет за естетика, стил и наслада от живота. Преди няколко дни ви разказахме за началото на модната седмица за сезон „пролет/ лято 2024” и горещо ви препоръчваме, ако сте пропуснали първата част на този материал, да я погледнете тук: Модната седмица на катарзиса: най-доброто от Милано (част 1). 

Сега ви отвеждаме в световете на Gucci, Versace, Ferrari, Tom Ford и още много други стилови завоеватели… Затегнете коланите! 

 

Tom Ford  

Тази година шоуто на Tom Ford определено породи диалог. Въпросът тук обаче е: „Какъв беше тонът му?”. Създателят на едноименния бранд напусна позицията си на творчески директор тази пролет, оставяйки всичките си почитатели да се чудят каква посока ще поеме любимата им марка. Какъв ще бъде Tom Ford без Том Форд?  Първата колекция на Питър Хокингс, който заемаше позицията на старши вицепрезидент на отдела за мъжка мода на марката, остави критиците с разноречиви мнения. Някои определят колекцията като „плейлист с най-добрите хитове” – чудесни, но и стари… Други подкрепят идеята за преходна и лишена от драма колекция, която да послужи като катарзис между двамата дизайнери. Аз по-скоро заемам първата позиция, но и съм далеч от суровия скептицизъм. Гледаме към бъдещето и се надяваме за по-добро!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by TOM FORD (@tomford)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by TOM FORD (@tomford)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by TOM FORD (@tomford)


Tod’s 

Поредният еднопосочен билет с дестинация „Изход”, поредният бенефис, поредният дизайнер, казващ своето „Сбогом!” в историята на бранда си. НЕ и  просто поредната колекция! Лексикон на класната обраност, успяваща да улови точната пропорция между прагматичността на минимализма и вълнението на добрия дизайн. Силна визия дори и като за „Довиждане!”. Arrivederci, Walter Chiapponi! 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tod’s (@tods)


Sportmax

Ок, на Миуча Прада може и да не ѝ харесва дизайнерите да говорят за идеите си, вместо за дрехите, но пък аз обожавам този никак не small talk. Когато модата играе ролята на „платно” за социални проблеми, докосващите послания са гарантирани на 90%.

„Можем да се запитаме: Дали природата, подобно на древните ритуали, традиции и занаятчийство, също ще се превърне в „memento mori“ на един свят на изчезнали чудеса, в който изкуствено създадените реплики ще бъдат единствения начин, по който ще можем да преживеем живота в бъдеще? Има ли бъдеще без признаване на миналото? Изкуственото ли е новото естествено? Науката ли е новото изкуство?“


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sportmax (@sportmax)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sportmax (@sportmax)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sportmax (@sportmax)


Gucci 

Gucci – един от големите играчи на Седмицата на модата в Милано, също с нов творчески директор, също с палитра от мнения от страна на критиката. Усеща ли се липсата на ексцентричния Алесандро Микеле и въобще имаме ли оправдание да търсим следи от почерка му? Защо всички правят „пречистващи” колекции във времена, когато сме „жадни” за нещо разтърсващо? А сега какво? Въпросите са много и в крайна сметка оставяме пространство за субективизъм. Направете своите изводи.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)


Versace 

Клаудия Шифър отново на подиума! Донатела разбира механизмите на „viral”! С документалния филм за супермоделите на 90-те, корицата на Vogue и Vanity Fair Italia – посланието е ясно: „Добре дошли в поредния (и със сигурност не последния) ремикс на 90-те!” Постоянната дифузия на влияния, трендове и вдъхновения размива границата на новото и старото, но с оглед на направлението, в което модата е тръгнала през последните години, явно това е целта. Нямаме нищо против! Важно е само Донатела да не спира да интерпретира любимото на модната журналистика понятие „иконично”.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Versace (@versace)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Versace (@versace)


@leoniehanne

90s supermodel Claudia Schiffer just returned to the runway for @Versace – Iconic? #versace #claudiaschiffer

♬ original sound – Leonie Hanne


Ferrari 

Стана горещо! Питате защо автомобилен магнат прави мода? Аз питам защо е десетки пъти по-добра от тази на марки с повече от век опит зад себе си… Еротика, сила, дързост, вдъхновение, наследство. Ferrari успява да вдигне от 0 до 100 само за един моден момент. Бързата работа НЕ е срам за майстора. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ferrari Style (@ferraristyle)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ferrari Style (@ferraristyle)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ferrari Style (@ferraristyle)


Ferragamo

Обичам колекции, които предизвикват абстрактното мислене. Тази го прави с финес. Ярка, вълнуваща и класическа визия за дизайн, изпълнена с остра чистота на мисълта – творчески подпис на Ferragamo. Бих избрал думата „овалност”, за да опиша най-добре представите си. Завършена, балансирана, непреходна. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by FERRAGAMO (@ferragamo)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by FERRAGAMO (@ferragamo)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by FERRAGAMO (@ferragamo)


Dolce & Gabbana

Като Ан Хатауей в „Дяволът носи Прада”, аз също често се чудя как се пише Gabbana, но марката показва особена непоколебимост в своята идентичност. Прелъстяваща, секси и оставяща малко на въображението – това е новата колекция, плод на италианския моден дует Доменико Долче и Стефано Габана. Черното е преобладаващо, а пудра и леопардово  са максималното количество цвят, което можете да получите. Прозрачни мотиви за запотени фантазии. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)


Jil Sander

Марка, която несъмнено разбира дефиницията на „модерност”. Свежа и актуална, но и с тънка линия изисканост, внедрена с усет за дизайн, високо качество и майсторство. Множество марки се притесняват за своята релевантност на пазара. Jil Sander няма повод да е една от тях.


@designandculturebyed

#JilSander SS24 fashion collection 🍇 Collage by me 💕 #MilanFashionWeek #MFW #FashionWeek #VintageVibes #VintageStyle #Mitski #LanaDelRey #LanaDelReyEdit #LDR #LanaStan

♬ My Love Mine All Mine – Mitski


@fashioncricket

Il rigore soft di Jil Sander. #JilSander #LucieMeier #LukeMeier #mfw #milanfashionweek #milan #moda #fashion #ss24 #fashionweek

♬ Pa Shpirt – Anso


@fashionrunwayssz

#jilsander Spring 2024 Fashion Show #fashiondesigner #fashionstyle

♬ SHADOW – ONIMXRU & SMITHMANE


Missoni 

Моден калейдоскоп, пречупващ кодовете на марката. Новата колекция е сякаш само нежно отражение на познатата за марката визия. Лека и ефирна, без традиционните резки линии, крещящи цветове и щури принтове. Дали това е поредното доказателство, че бавно, но славно се завръщаме към минимализма? 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Missoni (@missoni)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Missoni (@missoni)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Missoni (@missoni)


Bottega Veneta 

Матю Блейзи се заиграва с концепцията за смесване на светове. За приключенията, пътищата и отпечатъците им върху модата, света и самите нас… Абстрактното и еклектично пътешествие, представено в симбиоза, родена от любовта към занаята. 


@styletwentysix

The silhouettes 😍 NEW Bottega Veneta Spring/Summer 2024 #bottegaveneta #bottegavenetabag #milanfashionweek #tiktokfashion #modelrunway

♬ Gimme More Techno – Techno Music


@highsnobiety

Matthieu Blazy ate 🥵 #bottegaveneta #matthieublazy #mfw #tiktokfashion #luxuryfashion

♬ original sound – Rap Bars


@culted

Matthieu Blazy (somehow) outdid himself again for Bottega Veneta’s Summer 2024 collection. There were tailored suits, playful shapes, and, of course, leather for days. It was the perfect spot between experimental fashion and highly wearable attire that will still get you the title of ‘Best Dressed.’ What did you think of the collection? #bottega #bottegaveneta #milanfashionweek #fashionweek #fyp #cultedmfw #bottegafashionshow #bottegasummer24 #matthieublazy #milanss24 partnership

♬ original sound – CULTED


Giorgio Armani 

Големият финал на седмицата. Един от онези моменти, в които старата школа наистина показва как се прави. Името на колекцията е “Vibes”, а посланието ѝ се простира много по-далеч от „good vibes only”. Шоу на елементите – това е моят прочит на творенията на г-н Армани. Топлите и земни тонове, идващи от сухите и необятни пустини. Контрастите им, представени от дълбоките сини нюанси на бурни морета и океани. А за финал, омаята на нежно розово и лилаво. Пейзаж, нарисуван с дрехи и разказан като приказка… 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani)


Милано въобще не ни разочарова. А сега, за финал на сезона… Bonjour, Paris! 

Снимки и видео: Instagram, Tiktok

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Елегантността стъпва тихо…

Ако сте пропуснали
Най-четени