Защо всички говорят за old money естетиката

x

В последно време в Pinterest, TikTok и Instagram се повявават все повече и повече мудбордове и акаунти, които се въртят около естетиката на онези 1% от света, чието богатство може да спре световния глад. Сериали като Succession, интересът към британското кралско семейство, разговорите около непотизма и силното социално разделение превърнаха естетиката на „старите пари“ и стила на семействата с влияние в един от микротрендовете днес.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by capitaliststyle (@capitaliststyle)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Olympia of Greece (@olympiagreece)


В контекста на Old Money естетиката се появява и понятието „тих лукс“. Вместо ярки и откровени показатели на богатство – големи лога и хайп тенденции, тихият лукс се основава на високото качество на материалите, безупречното изпълнение и съзнателното внимание към детайлите. Той е израз на изтънчен вкус и сдържаност, което не изисква прекомерно показване на богатство и статус. Всеки елемент в този стил е внимателно подбран като същевременно излъчва спокойствие и авторитет.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by old money culture. (@oldmoneyculture)


Няколко са факторите, които допринасят за популярността на Old Money естетиката и „тихия лукс“ в модата.

Едно от тях е наситеността на модерните тенденции. Във времена на бързи модни тенденции и усещането за изчерпаност от прекомерния консумизъм, Old Money естетиката предлага нещо по-устойчиво и класическо. Хората търсят да се върнат в онези времена, когато модата и стилът не са подчинени на бързо променящите се тенденции и вечните колебания на модната индустрия. Този стил е и възроденият интерес към класическите ценности като отразява уважение към традициите, културата и изяществото на миналото.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Old Money Club (@oldmoney.club)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Old money style (@old_money_outfits)


Хората, които имат много и не искат да бъдат в центъра на събитията, избягват да се асоциират с твърде очевидни знаци на богатство, и предпочитат по-сдържан начин на изразяване на своя статут и стил. Тези фактори създават идеалната почва за популярността на Old Money естетиката и „тихия лукс“ в модата, като предлагат алтернатива на прекомерния консумизъм и възхваляването на престижните марки, и вместо това се фокусират върху сдържаността.

Но чувството на екслузивност е главната причина, поради която „простосмъртните“ са толкова пристрастени да разберат и разкодират този стил. Интересът към брандове като Loro Piana, Brioni, Delvaux, Canali, и Brunello Cucinelli е нараснал благодарение на масовия интерес към тихия лукс.



Тези фактори създават идеалната почва за популярността на Old Money естетиката. Неотменна част от привличането към нея е и медийната обективация на живота на богатите. Социалните мрежи и популярната култура подхранват възприемането на този стил като символ на успех и възвишение, като го представят като несравним идеал, към който трябва да се стремим. Това подхранва безкрайната жажда за потребление и претенциозност, което може да доведе до изкуствена конкуренция и още консуматорство. Все пак, ретейлърите също следят какво привлича потребителите и бързат да произведат дрехи в стила, който масата търси. Съответно, потребителят влиза в един ироничен, затворен цикъл. Търсейки Old Money естетиката, той се обръща отново към бързата мода.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Claire Rose Cliteur (@clairerose)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by CRISTINA HUDA (@cristinahudacov)


Истината е, че наметнатият пуловер през рамената няма да ви превърне в милиардерски наследник. Нито пък ще ви отвори вратите към света на екслузивитета. Привличащото в този стил е точно този контраст – недосегаемостта на хипер богатите и това, че техният стил уж може да бъде лесно копиран от всеки. Но социалната бариера ще остава. Статусът не може да бъде имитиран. Те ще си носят полотата в only members клубовете, докато големият надпис Members Club на вашето поло ще изглежда нелепо в метрото на път към нашумелия брънч спот на Оборище.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zizi Donohoe (@zizidonohoe)


В крайна сметка, Old Money естетиката може да бъде разглеждана като двуостър меч. От една страна, тя излъчва класическа елегантност и стил, които олицетворяват богатство и статус. От друга страна, обаче, тя може да се счита за пренебрежителна и отдалечена от реалността, като поставя бариери и подклажда социалното неравенство. Разбирането и приемането на този тренд трябва да се извършва с баланс и критичност, като се запазва важността на истинската стойност и човешките връзки над външната визия и материалната показност.


Текст: Тереза Восканян

Снимки: Instagram

 

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Риза или яке – решавате вие.

Ако сте пропуснали
Най-четени