Месец след приключване на Модните седмици големите модни къщи правят своите последни корекции по тоалетите за круизните колекции. Именно тези Круизи са дългоочаквани както от екипите на марките, така и от техните почитатели, защото дават пълна свобода не просто да се почерпи вдъхновение от дадена локация, но и реализираната колекция да бъде представена там. А това „там” може да бъде буквално навсякъде по света. Дизайнерите определено се възползват от липсата на ограничения – някои избират космополитни столици, други предпочитат екзотични страни, а трети залагат на нестандартни концепции и дестинации…
Избрахме да ви представим 4 известни бранда, предстоящите круизни колекции, на които от сега дават заявка да бъдат различни и вълнуващи. Вижте защо:
Добре дошъл на кораба, Armani!
Тази година и брандът на Giogio Armani се присъединява към редиците на известните марки, представящи круизни колекции.
За локация на дебютната круизна колекция Armani е избрал Япония. Това далеч не е изненадващ факт, тъй като страната на изгряващото слънце не веднъж се е превръщала във вдъхновение за дизайнера. Всъщност поводът колекцията да бъде представена точно там е свързан и с факта, че брандът възобновява Armani Ginza Tower в японската столица, след почти 12-годишно отсъствие от японския пазар.
Очакваното ревю е планирано за 24-ти май, но мястото все още не е уточнено. Напълно логично е обаче именно модерният Ginza квартал да бъде домакин на това исторически значимо събитие.
Gucci търси не просто място, а кауза
След миналогодишния круиз в Арл, Франция и впечатляващата колекция есен-зима 2019, чиито снимки бяха направени в Помпей, локацията за круизната колекция 2020 на Gucci е не по-малко величествена – Капитолийските музеи в Рим (Musei Capitolini).
Неоспоримо е, че дизайнерът е избрал едно наистина значимо място за града. Разположени по хълма Капитолия, музеите разкриват уникален поглед към многовековната история на Древен Рим, чрез богата и разнообразна колекция от антики.
Всъщност избирайки локацията Алесандро Микеле не е търсел просто поредния декор. Целта е да се използва влиянието на модната къща, за да се направи нещо за Капитолийските музеи. Нещо от което те имат нужда. Нещо смислено! Брандът се спира на идеята за материално дарение за период от две години напред, което ще има за цел да подпомогне реставрацията на Тарпейската скала, разположена по продължение на южната част на Капитоийския хълм.
Дали новата круизна колекция ще носи емблематичните за марката нотки на ренесансовата епоха или ще бъде вдъхновена от детските спомени, свързани с родния град на дизайнера, ще разберем на 28 май. Сигурни сме обаче в едно – ще бъде велика, защото няма друга дума, която да описва по-добре момента, в който някой помага на някого или нещо, за да продължи да съществува!
Молим пътниците за полет „Louis Vuitton“ да се насочат към изходите!
Louis Vuitton винаги са имали известна доза нестандартен подход в представянето на ревютата си. И круизната колекция 2020 няма да изневери на тази им практика. Тя няма да бъде в Париж, ще бъде далеч от Провансалските полета, отвъд Франция, дори и извън Европа. Нещо повече – няма да бъде на плаж, яхта, кей, покрива на небостъргач или вагон на метро… ще бъде на летище! И то не кое да е летище, ами „Джон Кенеди” в Ню Йорк. Още по-конкретно – в реконструирания TWA Flight Center, където дефилето на френската марка ще бъде първото събитие след затварянето на сградата преди 18 години.
Датата за представяне на круизната колекция в Голямата Ябълка е 15-ти май, а само седмица по-късно обновената сграда –домакин, ще започне да изпълнява ролята на луксозен хотелски комплект с редица ресторанти и магазини.
Dior търси слънце… и го намира
След миналогодишната круизна колекция в Шантили, Франция и проливната дъждовна буря, тази година Dior са избрали да отидат на далеч по-топло място. Някъде, където, ако не друго, поне няма да има изгледи за непланирано количество вода, излята от небето. Френската модна къща са преценили, че е за предпочитане гостите да събират слънчеви лъчи, пред това да бъдат подгизнали, затова са се насочили към Маракеш. Техният избор се очертава и като най-вълнуващата локация в списъка от обявените до момента.
По ирония на съдбата, мароканският град е много по-свързан с Yves Saint Laurent, след като известният бранд отвори музей в Маракеш през 2017 г. Въпреки това обаче на 29 април Dior ще бъде първата модна къща, която ще представи модно дефиле там. Не се и изненадваме, на Dior им прилага да бъдат дръзки!
Текст: Ани Георгиева
Снимки: Vogue