Добър vs. Лош шеф: Открийте десетте разлики

x


Професионалният ни живот е неразривно свързан със сравнението, което ще се опитаме да направим между добрите и лоши шефове. Не сме фенове на това така лесно да слагаме етикети на хората, особено на по-висшестоящите от нас в йерархията на работното място. Има обаче ръководители, на които откровено се възхищаваме и такива, с които не желаем да комуникираме. „Една от причините толкова много шефове да бъдат лоши се корени в това, че те не знаят как да бъдат уверени и в същото време не разбират нуждите на своите служители”, казва Робърт Сътън – професор по мениджмънт в Станфорд. И все пак, интересува ни кои са признаците, по които да ги познаем – онези, които прекрасно се справят с отговорността да отговарят за своите подчинение и другите, с които не искаме да имаме взимане-даване за нищо на света.



Добрият шеф:

Иска да чуе мнението на хората от екипа си и го прави с умението на добър лидер;

Установява силни връзки с екипа, създава предпоставки членовете му също да комуникират свободно и със същата лекота общува с бизнес партньори;

Фокусира вниманието си към дългосрочни цели;

Не игнорира възникналите конфликти и проблеми, а активно участва в решаването им;

Зачита личното време и пространство на своите служители;

Знае, че понякога е възможно да греши и признава пропуските си, търси обратна връзка;

Знае, че работи за нещо много по-голямо от личните си интереси;

Дава свобода на членовете на екипа си да се развиват и напредват в това, в което са най-добри;

Открива златната среда между емоционалност, сериозно бизнес поведение и факта, че въпреки всичко – и той е човек, и нищо човешко не му е чуждо;

Дава обратна връзка на своите служители, опитвайки се да помага градивно на тяхното израстване, без да ги приема като потенциална конкуренция.



Лошият шеф:

… е човек, който може да ви накара да смените изцяло полето на професионална реализация, да се преквалифицирате и да избягвате всякакъв личен контакт с него;

Вярва, че всичко е въпрос на личен интерес и бизнесът се върти единствено около него и приходите за него;

Никога не поощрява служителите си, не само финансово, а и емоционално;

Не търси обратна връзка от екипа си;

Напуска стаята и разговора, преди той да е завършил и не изслушва хората, с които комуникира;

Не признава грешките си;

Заплашва хората, с които работи;

Прехвърля личните си проблеми върху поведението си в служебната атмосфера;

Работи на принципа „разделяй и владей”;

Съсредоточен е единствено в дребните детайли, а не в големите и дългосрочни цели.

Текст: Стефи Стоева

Снимки: Press

Вижте още:

Офис атмосфера като на кино

Лошо офисно момиче? Не, благодарим!

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Ultramarine A-Silhouette Coat от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Barrel Jeans in Dark Blue от Merlenne

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Къс панталон с набирания от KOTON

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Поло блуза с коприна от OXXO

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Wild, wild west.

Ако сте пропуснали
Най-четени