Накъде отива модата – размисли и страсти

x

Първият месец от 2023 почти отмина. Едва за няколко седмици много фитнес членства се отмениха, приложения за следене на калории се изтриха, а медитацията остана само в списъците с цели… Явно това е сред основните принципи на целите – невинаги да ги постигаш. Но не това е въпросът, който ще разискваме. 

Разглеждаме какви цели си е поставила модната индустрия, за която знаем, че много трудно се отказва и обикновено преследва целите си, достига ги, възползва се до краен предел и евентуално чак тогава е удовлетворена. Някои са на дневен ред от години, други са съвсем нови, а трети- ами те просто са вечни… 



Устойчиви навици 

„О, не! Стига вече- писна ми!”- беше първосигналната ми реакция, когато за пореден път видях устойчивостта да оглавява списъците с модни цели за 2023. Не го разбирайте сякаш упреквам движението за по-зелена мода и цялостно по-зелен свят – подкрепям го с две ръце. Темата обаче стана толкова преекспонирана, че сякаш загуби дълбочината си. А и реакцията на обществото бе доста едностранчива.

Чудесно, че всички мигновено започнахме да гледаме етикета, да се интересуваме дали дрехата на гърба ни е етично произведена и дали е от естествен текстил. Устойчиви сме и всичко е прекрасно, но до момента, в който служителят на касата ни попита: „Искате ли торбичка” (сами познайте дали хартиена) и ние без да се замислим, за секунди хвърляме еко начина си на мислене на боклука и утвърдително кимваме. 

Тази година поставяме акцент не само върху устойчивите дрехи, а върху устойчивия живот на 360 градуса.

Живейте без отпадък, ползвайте градски транспорт, пазарувайте втора ръка – намерете нещо, което да резонира със собствения ви лайфстайл. Най-вече правете осъзнати избори, подплатени от истинска грижа, а не просто от факта, че е модерно.

Каква е логиката да ходите на работа, облечени във устойчива мода от глава до пети, но с колата? Ако попитате мен – няма такава. 

Разрешаването на един проблем чрез създаването на друг може ли изобщо да се приеме като решение?!



Колелото се върти

„Колко по-хубаво бе преди!”– фраза, която сякаш е залегнала в светогледа на целия свят. Непрестанно гледаме назад, търсим вдъхновение в миналото и пренасяме в настоящето есенцията от най-хубавите моменти. Напълно в реда на нещата, ако постоянно сме в тази т. нар розова ретроспекция, то просто  няма как да не се отрази и върху стила ни. Няма значение кое отминало десетилетие вдъхновява дизайнерите в момента, когато нещо стане популярно и допадне и на нас самите – всички искаме да се присъединим към дадената тенденция. Ключовото тук е: По какъв начин да го направим? Да речем, че дългите дънкови поли се завръщат на подиума и стават актуални. (Факт.) В резултат на това, всички масови производители на бърза мода ще напълнят магазините си с тях във възможно най-кратък срок. Така ще имате възможност да се сдобиете с желаното ви парченце тренд изключително бързо, отивайки до най-близката локация на бранда и отделяйки немалко от бюджета си. Не е нужно да ви напомняме за базовия икономически модел, че търсенето определя предлагането, защото купувайки така желаната от вас пола за 80 лв. и сами можете да си направите изводите. Разбира се, това не е нужно, защото винаги има алтернативно решение – необходимо е само малко повече старание и желание. 



По презумпция знаем, че модата е циклична. Нови и революционни концепции все по-рядко се измислят, така че вероятността този тип дънкова пола да е била по страниците на списанията едва преди няколко години е огромна. Конкретно дългата дънкова пола е била актуална през 70-те, зората на милениума и последните години на миналото десетилетие, т.е. вероятността да ги откриете във втората употреба никак не е малка. 

Нека само да напомним, че в 21. век звучи значително по-привлекателно и разумно да носите нещо винтидж, отколкото конфекция.


 

View this post on Instagram

 

A post shared by brooke faherty (@brookefaherty)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lauren Ladnier (@laurenladnier)


Диво, ярко, дръзко!

Живеем в толкова еклектичен и стимулиращ свят, не може ли да внесем малко спокойствие? Отговорът е „да, можем” и от известно време насам целокупно го правим – в модата, интериорния дизайн и дори в избора си на продукти спрямо опаковката. Залагаме на неутралните цветове и земните тонове. Навсякъде. Ако напишете в Google: „Как да изглеждаме класно?” навярно ще се сблъскате със стотици наръчници, които ви подканват да носите черно, бяло и сиво, за да „замиришете на стари пари”. Ким Кардашиян и абсолютно бездушното й сиво-бежово имение, което принадлежи към естетиката на съвременния модернизъм са перфектния пример. Грейдж (от англ. gray+beige) е естетиката, която все по-масово завладява интернет. Минимализъм – нищо излишно, но и нищо интересно. Ние смятаме, че е крайно време за промяна, а „големите” в модата са в унисон с възгледите ни. Да върнем цветовете, текстурата и дори интригата в живота на хората що се отнася до модата. Нека дрехата разказва история, да бъде изкуство, да показва истинското майсторство на своя създател. Gen Z със своите очевидни симпатии към максимализма се справят прекрасно, възвръщайки живота в облеклото. Да бъде диво, ярко и дръзко!


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kim Kardashian (@kimkardashian)


Позволете си да блеснете

Социалните мрежи ни налагат своя контрол отвсякъде, благодарение на умението си да „инфлуенсват” или на прост български – да влияят. В моден аспект, те притежават платформа, както никой дизайнер, артист, сайт или списание. Там няма редактори, няма кой да режисира, да контролира и да накланя везните. Колкото и невероятно да звучи,  голяма част от хората се вълнуват повече от уличния стил на седмиците на модата, отколкото от това, което се случва на подиума. На улицата, в супермаркета, на път към работа – фотографи улавят хората, живеейки „живия живот” и ги превръщат в източници на вдъхновение. Неподправени, индивидуални, различни – празник на стила. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Johnny Cirillo (@watchingnewyork)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by People of Sofia (@peopleofsofia)


Разбираемо е, всеки един от нас може да припознае себе си много повече в човека на улицата, в сравнение с този на подиума, където дори през 2023, все още не е толкова разнообразно. Но до какво води всичко това? Постоянно отдаване на отговорността за вдъхновение на някой друг и дефицит на личната гледна точка. Нека всички си признаем, че в момента, в който дори малко се затрудним в избирането на аутфит мигновено влизаме в Pinterest, Instagram или Tik Tok „на лов” за свежи визии. Не, че е нещо нередно или греховно, но се съмняваме, че Кари Брадшоу е станала модна икона, защото е следвала точните инфлуенсъри. 


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Johnny Cirillo (@watchingnewyork)


 

View this post on Instagram

 

A post shared by Johnny Cirillo (@watchingnewyork)


Ключът към стила е индивидуалността. Малките детайли, усилието и посланието, което предаваш на хората около теб. Да се изразяваш, да носиш енергия, самият ти да си вдъхновението. Предизвикайте се и покажете истинското си аз – дори и да не е в тренда. 

В крайна сметка „Бъди себе си!” е най-устойчивото клише. Защо да не му се доверим?

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Свежо зелено с нотки на оптимизъм.

Ако сте пропуснали
Най-четени