Тайните на кросфита

x


Няма защо да избягваме темата. Кросфит тренировките стават все по-популярни. Набират светкавично скорост и са за най-здравите и издръжливите. Подарява огромно удовлетворение и върховна форма. Освобождава стреса и именно затова е от любимите тренировки на звездите. Джесика Бийл и Мат Деймън го обожават и признават, че са пристрастени. Но какво точно представлява този спорт и за кого е най-подходящ?

Началото е в земята на красивите тела, Калифорния. Стартира доста семпло, без особена реклама и в началото включва микс от тренировки с висока интензивност и на интервали. Вдигане на тежести, гимнастика, още тежести, още гимнастика. Само за 18 години по света има над 13 000 зали, където се практикува изключително и само кросфит. Според експертите, кросфитът е подходящ за всички, освен за хората със сърдечни проблеми. Една добра и пълноценна кросфит тренировка е полезна на много нива. Подобрява значително физическото ни състояние, но доста учени и лекари твърдят, че именно силовите тренировки спомагат и за отделянето на серотонин в мозъка. Кросфит тренировките се базират на серия от функционални движения, които се сменят всеки път. Характерно за този тип упражнения е, че често се изпълняват в група и с времето покачват интензивността си.

Ако тренирате кросфит, ще можете да посрещнете всяко едно физическо предизвикателство. А това е възможно благодарение на различните физически аспекти, които кросфитът засяга. Бързина, сила, гъвкавост, координация, прецизност и дори равновесие. Крайната цел е да се достигне равноправна и цялостна физическа подготовка, без да се концентрираме върху отделна група мускули. Това позволява на кросфита да се практикува съвместно с всеки един спорт, без ограничения. Истината е, че първите пъти кростифът не ти носи никакво удоволствие, освен желанието това мъчение веднага да приключи. Но с времето става все по-приятно, а и ти самата задобряваш. Често срещана практика е треньорът да персонализира тренировката спрямо теглото ти и физическата ти подготовка. Кросфитът често се базира и на повторението на дадено упражнение и редица негови трансформации. Най-често кросфит тренировките продължават около час. Започва се със загрявка, преминава се на първата част, която се фокусира върху вдигането на тежести и развитието на едно конкретно упражнение. После плавно се преминава към техническата част, за да достигнем до сърцевината на тренировката.



WOD, което означава Work Of The Day или работата за деня. Това е и най-напрегнатата част от тренировката. Именно тя се променя всеки път, за да създаде нужните навици на тялото и за да може то да кореспондира адекватно на различни предизвикателства и степени на физическо натоварване.

С всяка дума мотивацията ни се покачва все повече, но не може да не обърнем внимание и на облеклото за тренировките по кросфит. Съществуват все повече специализирани екипи, но истината е, че най-ключовото при тази дисциплина са обувките. Затова е добре те да бъдат създадени именно за кросфит, тъй като тежестите изискват стабилна основа. Колкото и страшно да звучи (и шокиращо), сме склонни да опитаме, защото знаем, че ефектът ще си струва. А и какво по-секси от жена, която няма как да срещне непреодолимо предизвикателство? Скачаме в залата и си мислим с какъв още спорт да комбинираме. А вие?

Текст: Теа Николова

Снимки: Pinterest

Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Цял бански от Sun Diva swimwear

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Дамска чанта от MARNI

Дамска чанта от MARNI Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN

Сандали от CHRISTIAN LOUBOUTIN Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Фиба за коса със Swarovski

Фиба за коса със Swarovski Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

За перфектно лято!

Ако сте пропуснали
Най-четени