Висша мода от Valentino – Magnifico, винаги!

x

За какво се сещате, когато се сещате за кутюр?

Haute couture (от кутюр) е френска фраза, която означава висша мода или създаването на първокласна мода по поръчка. Haute couture дрехата е изготвяна по мярка на определен клиент и обикновено е от скъпи висококачествени тъкани и шита с голямо внимание към детайлите, често използвайки техники на ръка, отнемащи много време. Хубаво определение, нали? А сега по-краткото описание на кутюра – Valentino.

Ето и още едно определение за модната къща – haute oeuvre, т.е. високо творчество, защото в крайна сметка сме свидетели именно на това. Не просто мода, не просто дрехи, не просто дребни детайли, изискващи хиляди часове ръчен труд. Виждаме пътешествие по подиума към старото, истинско лице на високата мода – експериментите. Това е модата по същество – търсене, изследване, откриване. Майсторлъкът си личи, Пиерпаоло никога няма да ни разочарова. В това сме толкова сигурни, колкото и във факта, че неоспоримият първенец по висша мода за тази година е Пиерпаоло Пичоли.



Единственият начин да съживим висшата мода днес е да прегърнем различните женски идентичности и култури,“ – казва Пичоли в интервю. „Всичко се върти около идеята за индивидуализма,“ – обяснява той и нищо не подкрепя по-силно думите му от присъствието на Lauren Hutton, Cecilia Chancellor, Georgina Grenville and Hannelore Knuts на подиума модели между 40 и 70-годишна възраст.

Освен тях на първи ред шоуто гледат Гуинет Полтроу, Селин Дион и Наоми Кемпбъл, чакащи заедно с всички останали гости да се потопят в една нова култура, в нещо различно. Пиерпаоло Пичоли не залага на нищо друго, за да подсили ефекта на колоритност, освен на дрехите. Локацията за ревюто е Hôtel Salomon de Rothschild в Париж, дефилето се случва в градината под остъклен таван и преминава в коридорите на хотела. Най-забележителното, което може да се види, са дрехите, носещи духа на високата мода и сякаш част от създателя на италианския бранд – Валентино Гаравани. Който, разбира се, присъства заедно с Джанкарло Джамети. Гаравани и Пичоли са в изключително добри отношения, бихме казали, че мирогледът им върху модата ги сплотява.

Нещо ново, което наследникът творчески дизайнер прави, е приобщаването на всяка жена към образа на Valentino. Пичоли ясно заяви с пролетно-летния си кутюр, че марката е отворена към всяка една личност, като покани предимно чернокожи модели за ревюто. Същото се повтори и на шоуто на 3-ти юли в Париж. Жените реагират и купуват от марки, в които вярват, и посланието на Пичоли за инклузивност резонира в един свят, в който се проповядва изолация.

Не и във Valentino. Това се усеща в кройките, цветовете, воланите, шапките, походката на моделите, усмивките на екипа на главния дизайнер. „Днес е важно да мечтаем за свят без граници, където всеки може да живее по свои пътища, навсякъде. Това е просто мечта, разбира се,“ – казва Пичоли по време на предварителен преглед. Занаятчийското познаване на тази философия също ни е добре познато – романтиката, влиянието; ефирните, меки форми на Пиерпаоло са вдъхновили дизайнери по целия свят. Започвайки с жълта рокля (както и шапката), визията интерпретира смелостта и дързостта на дизайнера. Със своята хитра бродерия и многослойна вълна, роклята представя фолклорния подтекст на колекцията, вдъхновен отчасти от серия снимки на Ричард Аведон.




Основният извод: сензационен, славен, плаващ цвят, често в изненадващи комбинации, включващи неоново зелено; охра, люляк и аквамарин. Друга дълга рокля с цветни апликации е отнела 990 часа за изработка, а пък рокля без ръкави, изработена от розови квадрати, прикрепени един по един и успешно оформящи дреха, са правени в продължение на 2,010 часа. [Нищо] Не е проектирано от компютър„, казва Пичоли, „можете да почувствате човечеството в него.“ Също толкова зашеметяващо, но почти просто сравнение са роклите от тафтан в смарагдово зелено и електрическо оранжево, носени от Lineisy Montero и Saskia de Brauw.

Пиерпаоло не се ограничава нито с цветове, нито с преживявания. Подобна колекция, гледана от първия ред, е повече от наслада за окото; тя е и съкровище за душата, съставено предимно от вечерни и доста обемни рокли, панталони с висока талия, етно шапки с мащабни размери, вълнени яки, фолклорни бижута, панделки, волани, шифон, коприна… Има още огромен релефно, избродирано наметало от кадифе, креп и ламе, разработен в сложен пейзажен мотив. Един по един тоалетите на Пичоли постигат целта на дизайнера за славна индивидуалност. Като колекция, облеклата се държат заедно като лепило.

Ако сте човек, който може да бъде дълбоко развълнуван от дрехи, Пиерпаоло Пичоли ви вкарва в паралелна вселена, където дрехите са любов. Емоцията на подиума придоби крайно измерение, когато дизайнерът излезе за поклон си с цялото си ателие, споделяйки с тях очарованието на публиката от съвместното им творчество. Magnifico, винаги!





















 

Текст: Мила Стоянова

Снимки: Vogue

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Празнично в понеделник.

Ако сте пропуснали
Най-четени