10 суперхрани, които ще променят живота ви (1 част )

x

Various superfoods on wooden background


Всички сме чували за тях – суперхраните и техните невероятни сили. Повечето от тези енергийни храни могат да се комбинират една с друга или да се консумират под формата на прах. Те се грижат за това организмът ни да бъде снабден с най-важните минерални, баластни и хранителни вещества. Свръх интересът към тези суперхрани се грижи за това почти всеки втори сорт плодове и зеленчуци да получи определението „супер”. За да разясним поне малко значението на тези храни, събрахме 10-те най-важни на едно място.


1ef136886fc3d720683a001ea6b918ae


Елда

Широко разпространена е в Русия. От нея се прави брашно от елда, с което се приготвят типичните за страната блини. Елдата помага преди всичко при високо кръвно налягане, диабет и разширени вени. Тя е базова храна и е пълна с полезни ензими, хранителни вещества и ценни минерали. Съдържа полезни и лесни за храносмилането протеини. Заради приятния си леко орехов вкус често бива добавяна към различни салати и супи.


gru__nkohl-gettyimages-sb10068845j-001_2__v650xx


Кейл (къдраво зеле)

Никой друг зеленчук не е правил такова завръщане като този. По времето на бабите ни кейлът е бил предпочитан зеленчук за готвене, пържене и чудесна гарнитура редом със сладкия картоф и бекона. Не е особено популярен като гарнитура и е имал по-скоро лоша репутация, докато пътешественикът Кимбърли Снайдер не започнал да го добавя в зеленото си смути. Кейл, както го наричат американците, е богато на ценни хранителни вещества: 100 г от него са достатъчни, за да покрият дневната нужда от витамин С и съдържа толкова много калций колкото един литър мляко. Освен това е богат на витамин А, който е полезен за зрението и витамин Е, който се грижи за гладка кожа.


chia-gettyimages-506986442_v650xx


Семена от чия

За древните маи семената от чия били основна храна и лечебно средство – или казано иначе, две в едно. С високото си съдържание на омега-3-мастни киселини, калций, желязо, цинк и разтворими баластни вещества малките черни семенца добили репутация на храна с висока хранителна стойност. Смята се, че една чаена лъжичка чия семена е достатъчна, за да снабди човек с достатъчно хранителни вещества за 24 часа. Защото те доставят двойно повече белтъчини от обикновените зърнени храни, три пъти повече желязо от спанака и пет пъти повече калций от млякото.

Също като лененото семе чия семената са богати на течности. Те се грижат за доброто храносмилане, облекчават киселините в стомаха и поддържат в норма нивата на кръвната захар.


goji-gettyimages-537087901_v650xx


Годжи бери

Плодовете годжи бери събират в себе си почти всички най-важни за човешкия организъм хранителни вещества. В китайската медицина още преди 6 000 години годжи бери били ценени заради необикновено високото си съдържание на витамини и минерали.

Те са изключително полезни за очите, с антиоксидантното си действие защитават кожата и костите, засилват имунната система и се грижат за балансирана чревна флора. За детоксикация също се препоръчва консумирането на годжи бери.


avocado-gettyimages-523464171_v650xx


Авокадо

Авокадото е плод, а не зеленчук, въпреки че се консумира много повече като солена храна и е с високо маслено съдържание на ненаситени мастни киселини. Авокадото съдържа много важни витамини, минерални вещества и ненаситени мастни киселини, които ни дават сили и ни засищат за дълго време, а също така ни правят и стройни.

Към част 2

Текст: Fashion Inside

Снимки: Press

Вижте още:

7 СУТРЕШНИ РИТУАЛА, КОИТО НИ ПРАВЯТ ЗДРАВИ, ЩАСТЛИВИ И СЕКСИ

СМУТИ ФИЕСТА ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН СТАРТ НА ДЕНЯ

Препоръки
Още по темата



Коментари

FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

SACAI – Shell-paneled cotton jacket

Препоръки от седмицата

NEEDLE & THREAD – Lace Foliage Prom embellished crepe mini dress

Препоръки от седмицата

NEEDLE & THREAD – Tulle maxi skirt

Препоръки от седмицата

PRADA – Silk-faille trench coat

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Рапсодия в синьо. За двама.

Ако сте пропуснали
Най-четени