Chanel достигна парижките покриви

x

По традиция всяка година финалът на Седмицата на модата в Париж е грандиозен и белязан с много елегантност, защото носи името Chanel. Представянето на колекцията на френската модна къща винаги е било очаквано и вълнуващо събитие, но след смъртта на Карл Лагерфелд е и посрещано с особено внимание от модните почитатели и критици. Виржини Виар – дясната ръка на Кайзера, която пое управлението на Chanel, отново доказа, че дори само фактът, че се е учила от най-добрия е обещание, че няма да свали и с милиметър летвата на успеха. И не ни разочарова – в поредното си ревю тя следва естетичния ход на модната къща. Личи си, че си е водела записки, докато работи с Карл, защото се справя повече от добре.



Настоящото ревю, представящо пролетно-лятната колекция за 2020 следваше традицията да се проведе в любимия на Лагерфелд –  Grand Palais, пресъздавайки огромни и свръхреалистични декори. Този път обстановката пренесе публиката на… покривите. Но не кои и да е случайно избрани покриви, ами красивите и романтични градски покривни пространства, с които френската столица е толкова известна и заради които никога не може да бъде объркана. Цинковите капаци, комините, саксиите и прозорците си бяха съвсем реалистични и още по-интересното – закупени от битаците край Париж. Изборът на Виржини бе опит да пресъздаде многопластовия дух на Париж по нестандартен, но определено много запомнящ се начин.



В част от  скорошните традициите,  свързани с модната къща се е превърнала  и българката Белослава Хинова. Тя е същото онова 17-годишно момиче, което Карл Лагерфелд лично избра да дефилира за Chanel в Париж миналата година, а по-късно и в още две негови грандиозни ревюта. И тъй като традициите са затова – за да се спазват, сега отново видяхме Бел, на същото място, където и преди година за първи път. Все така неподправена – със свободно спуснати естествени къдрици и много младежка визия. Тъкмо на мястото си е, само това можем да кажем!



Съвсем не на мястото си обаче бе един неканен модел. Дама от публиката, облечена в характерния за Chanel туид в черно и бяло, нахлу на подиума, по време на финалното дефиле на моделите. Смелата постъпка е дело на Мари Бенолиел – френска влогърка, която е известна в YouTubе със своите изненадващи номера като Marie S’Infiltre (Промъкващата се Мари).Това дори не е първият път когато се опитва да привлече вниманието на модните подиуми, тъй като преди седмица е направила същото и на ревюто на Etam. Славата на Бенолиел обаче бе едва няколко минутна, тъй като хладнокръвната Джиджи Хадид я „свали” от покривите, още преди охраната да се осъзнае.



Неочакваният финал на ревюто, обаче за щастие не го съсипа. Публиката радушно прие новия прочит на марката, който Виржини Виар прави, както и младежката посока, в която е поела. Погледите ни бяха привлечени от флуидни силуети, сака с волани и етажност (каквато преобладаваше в цялата колекция), дълги палта, свободните жилетки и… шапките, украсени с цветя. Подобно на почти всички свои колеги, пролетта на Chanel също е модна ретроспекция към 60-те години на миналия век. Очаквано имаше много туид, гащеризони, шорти и обемните поли с А-силует.  Официални рокли пък изненадващо нямаше. Е, добре де – почти нямаше или поне не в познатия ни стил. Бяха заменени от елегантни съчетания с дълги обемни поли, които съвършено допълваха цялостната концепция на колекцията.

Колкото до цветовата гама – колекцията основно бе базирана на черното, бялото и сивото. Толкова характерно за Chanel. Коралът и различните по-светли нюанси на розовото правеха компания на монохромните цветове, така както артистично поднесените деним  и тафта – на вечния туид. Имаше баланс, труден за обяснение, но съвършено постигнат.




Много от почитателите на Chanel се бяха подготвили, че това не е Chanel на Карл и заради това никога няма да бъде достатъчно добър. Всъщност, да – това не вече не е Chanel на Карл, това е Chanel, който Карл завеща на Виржини. И очаквано – в момента е различен. В положителния смисъл на думата. Виар черпи от наследството на предшественика си, уповава се на ДНК-то на бранда, но и не се страхува да пречупва света  (на модата) през своята призма. И ако един креативен директор е преценил че мястото на колекцията му е на покривите, сред мансардните прозорци и саксиите, там където с едно повдигане на пръсти почти докосваш парижкото небето, то значи трябва да е именно там… Защото ревютата на Виржини за Chanel, вероятно са отражение на мечтите й – високи и извисени, на няколко метра над земята. И над клишетата и суетата! Получава й се, с лекотата на вятъра, танцуващ по парижките покриви!











Текст: Ани Георгиева 

Снимки: Vogue

Още по темата
FASHION INSIDE CLUB

Очаквайте нашите отстъпки, промоции, новини и лимитирани предложения.
Запишете се сега!



/


Какво ново

Обувки от THE ROW

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Сако от BALMAIN

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Бяла тениска от BURBERRY

Може да купите от тук

Препоръки от седмицата

Мини чанта през рамо от THE ROW

Може да купите от тук

Look of the day

~LOOK OF THE DAY~

Готови за парти.

Ако сте пропуснали
Най-четени